فرماندار تفت به همراه جمعي از مسئولان دستگاههاي اجرايي شهرستان به مناسبت فرا رسيدن ايام ا... دهه مبارك فجر با حضور در روستاي دهشير ضمن ديدار مردمي، به بررسي مسائل و مشكلات اين منطقه كمتر برخوردار پرداختند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در اين ديدار صميمانه مردمي با گراميداشت دهه مبارك فجر، به ارائه گزارشي از اقدامات عظيم نظام مقدس جمهوري اسلامي در تامين زيرساختها و امكانات در مناطق روستايي و محروم پرداخت.

فرماندار تفت در ادامه با اشاره به ضرورت سركشي منظم و مداوم مسئولان شهرستان از مناطق و روستاهاي مختلف شهرستان گفت: خدمتگزاران مردم در دستگاههاي اجرايي شهرستان بايد به صورت مداوم در مناطق مختلف و محروم شهرستان حضور يابند و از نزديك در جريان نيازهاي مردم منطقه قرار گرفته و با آگاهي از پتانسيلها و توانايي هاي هر بخش، در حوزه كاري خويش، توسعه پايدار در سطح شهرستان را توسعه دهند.

زارع بهره گيري درست و شايسته از توانايي هاي هر بخش و روستا را در رشد و پيشرفت آن منطقه مهم ارزيابي كرد و گفت: دهشير مي تواند به پايلوت توسعه كشاورزي در شهرستان تفت تبديل شود. وي ادامه داد: لازم است در اين رابطه به موضوع بهره وري بهينه از آب موجود از طريق توسعه شبكه هاي آبياري نوين، پرهيز از خام فروشي و استقرار صنايع و واحدهاي فرآوري كوچك در منطقه با هدف افزايش ارزش افزوده فروش محصولات كشاورزي، توجه به جايگزيني كشت هاي كم آبخواه و سودآور براي كشاورزان و انجام آموزش هاي لازم در اين رابطه اقدامات لازم به عمل آيد.

فرماندار تفت با اشاره به خشكسالي هاي سخت و پي در پي در شهرستان و به تبع آن در مناطق روستايي تفت، آن را چالشي اساسي براي توسعه و پيشرفت روستاهاي تفت ارزيابي كرد و ادامه داد: بهره وري بهينه از آب موجود و توسعه شبكه آبياري كم فشار و يا تحت فشار در شرايط كنوني بهترين راه براي حفظ باغات و مزارع روستايي است و لازم است همه كشاورزان عزيز شهرستان در اين رابطه گامهاي اساسي بردارند.

زارع در پايان ضمن تسليت ارتحال حضرت حجت الاسلام و المسلمين نجم الهدي، امام جمعه فقيد ده بالا و دهشير، با اشاره به خدمات و تلاشهاي ارزنده اين عالم مجاهد در مسير خدمت رساني به مردم شريف منطقه، علو درجات را از درگاه حضرت دوست براي وي مسئلت كرد.

فرماندار تفت در ادامه به همراه جمعي از مسئولان شهرستان، ضمن ديدار و گفتگو با مردم محلي و بازديد از اين روستا، به بررسي مسائل و مشكلات دهشير و روستاهاي مجاور پرداخت و تصميمات لازم براي حل و رفع نيازها آنان اتخاذ شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا