میرسعیدی معاون عمرانی استاندار یزد در کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته :برخی از ارقام سنگینی که سازمان نظام مهندسی یزد از مردم می گیرد تعدیل خواهد شد .
یزدفردا "مسعود میرجلیلی :میرسعیدی معاون عمرانی استاندار یزد در کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته در جمع خبرنگاران (بدون یزدفردا )گفت: 6معاون عمرانی استاندار یزد در نشست مطبوعاتی :مصوبات سفر هئیت دولت به استان بیش از 78 درصد پیشرفت داشته است

معاون عمرانی استاندار یزد در نشست مطبوعاتی كه با حضور خبرنگاران و رسانه های مكتوب و تصویری در محل سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، به تبیین گزارش اجمالی از حوزه عمرانی پرداخت.


سید محمد میرسعیدی در این مراسم با اشاره به حضور شش ماهه خود در این معاونت گفت: حوزه عمرانی استانداری متولی پروژه های عمرانی است كه به تخصیص منابع و اعتبار و پیگیری های مربوط پروژه ها می پردازد.
وی معاونت عمرانی را به چهار حوزه دفتر فنی ، دفتر امور شهری، دفتر امور روستایی و در دفتر بازسازی و حوادث غیر مترقبه تقسیم كرد و در تشریح اقدامات دفتر فنی گفت: دفتر فنی استانداری مسئول پیگیری كارهای فنی و نظارت بر پروژه های شهرداری ها و پروژه های عمرانی استان است.
وی ادامه داد: مسئولیت شورای فنی استان و پیگیری مسائل مربوط به پیمانكاری ، مشاوره و اجرای پروژه و رفع اختلاف نظر بین پیمانكاران و كارفرما و مشاور از دیگر وظایفی است كه در دفتر فنی استانداری پیگیری می شود.
سید محمد میرسعیدی به خدمات دفتر امور شهری اشاره كرد و گفت: دفتر امور شهری به پیگیری مسائل اداری و اعتباری شهرداری ها می پردازد و مسائل مرتبط با پرسنل و نظارت بر پروژه های غیر فنی حوزه امور شهرداری ها و همچنین حسابرسی امور شهرداری ها را بر عهده دارد.
وی به نوپا بودن دفتر امور روستایی اشاره كرد و گفت: دفتر امور روستایی همانند دفتر امور شهری به مسائل مربوط به روستا ها و دهیاریها می پردازد .
وی افزود: بر اساس قانون، در روستاهای واجد شرایط كه دارای جمعیت كافی باشند دهیاری ها تشكیل می شوند و از طریق اعتبارات وزارت كشور و اعتبارات درآمدی روستاها به ساماندهی محیط روستا ، بهسازی و نظارت بر ساخت و سازهای روستا می پردازد.
میرسعیدی به ارتقاء ستاد حوادث غیر مترقبه به دفتر بازسازی و حوادث غیر مترقبه اشاره كرد و گفت: امور مربوط به حوادث و سانحه های پیش بینی نشده استان در دفتر بازسازی و حوادث غیر مترقبه پیگیری می شود و برای آمادگی دستگاه های اجرایی در هنگام بروز حادثه، كارگروه های مختلف تشكیل می شود كه با برگزاری مانور، آمادگی لازم را جهت مقابله با حوادث غیرمترقبه كسب می كنند.
وی از جابجایی روستاهای دهنو، ملا اسماعیل و جعفر آباد در شهرستان بافق به عنوان یكی از برنامه های دفتر بازسازی و حوادث غیر مترقبه اشاره كرد و گفت : با توجه به رانش زمین، تمامی این روستاها جابجا شدند و حتی شهید این روستا نیز به محل جدید انتقال یافت.
میر سعیدی از حضور معاونت عمرانی در كارگروه های موثر در تصمیم گیری استان از قبیل كارگروه گردشگری ، بهینه سازی و سوخت ، زیربنایی و كمیسیون ماده 5 ماده 13 و ماده 32 به عنوان دیگر برنامه های این معاونت یاد كرد. وی با اشاره به سفر پر خیر و بركت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و هیئت دولت به استان گفت: بیش از 78 درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان پیشرفت داشته و تحقق این مصوبه ها روز به روز با عملكرد دستگاه ها در حال پیشرفت است.
میرسعیدی ادامه داد: در سفرپر خیر و بركت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان اعتبارات و پروژه های خوبی برای استان تعریف شد كه این پروژه ها باید در سه سال به جمع بندی برسد
وی افزود: سال گذشته 100 درصد اعتبارات پیش بینی شده تخصیص داده شد و امسال نیز اعتبارات خاص دفتر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و سایر وزارت خانه ها با تشكیل ستاد و پیگیری مستمر از اول سال و با برگزاری جلسات متعدد در تهران خیلی از پروژه ها اجرایی شده و بسیاری از موانع موجود رفع شده است .
وی به انتقال خط دوم اب به استان به عنوان یكی از مهمترین پروژه های عمرانی استان یاد كرد و گفت: مصوبه انتقال خط دوم آب به استان صرفا بحث مطالعات داشت ولی با پیگیری های استاندار و جلسات مكرر كه در تهران انجام شد ضمن تثبیت مطالعات بحث مجوز كمیسیون ماده 32 اخذ شد و انشاءالله دنبال ردیف هستیم كه در سال آتی ردیف اجرایی بگیرد.
وی به پروژه راه آهن یزد – شیراز اشاره كرد و گفت: كار مطالعات طرح راه آهن یزد - شیراز در حال اجراست و در آخرین سفری كه به تهران داشتیم نسخه اول طرح راه آهن یزد- شیراز را دریافت كردیم كه امیدواریم در آینده نزدیك مجوز كمیسیون ماده 32 را بگیریم.
میرسعیدی از تبدیل راه یزد- بافق به بزرگراه به عنوان یكی دیگر از مصوبات سفر یاد كرد و گفت: با توجه به حجم ترافیكی این مسیر خوشبختانه كارهای مطالعاتی این طرح انجام شده و مجوز كمیسیون ماده 32 و تامین اعتبار لازم در سفر مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) صورت گرفت كه در هفته دولت عملیات كلنگ زنی این پروژه زده شد.
وی همچنین از تبدیل راه یزد - ابركوه - سورمق به بزرگراه یاد كرد و گفت: مقدمات این پروژه فراهم شده و با مساعدت وزارت راه و ترابری بخشی از این پروژه نیزبه بهره برداری رسیده كه با بازدید معاون وزیر راه و ترابری قول مساعد جهت تامین اعتبار در این رابطه داده شد. وی اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال بخش عمده ای از طرح به بهره برداری برسد.
گفتنی است در ادامه این مراسم معاون عمرانی استاندار به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.
سلطان‌زاده مدیر مسئول نشریه آئینه یزد در این جلسه در سوالی پرسید در بحث آجر و واریز پول آن به حساب شخصی یك نفر كه در نشریه ما هم منتشر گردید و تاكنون كسی پاسخ نداده است و دیگر اینکه  در هیچ یك از ادارات یزد روابط عمومی به اینگونه مسائل و پاسخ به سوالات توجه ندارند . سئوال دیگر اینکه سازمان نظام مهندسی تحت عناوین خاص میلیون‌ها تومان از همشهریان می‌گیرد و آیا این همه تشریفات و دور هم نشستن لازم است به عنوان مثال پولی كه بابت 22 هزار متر جهت امضاء نقشه ساختمان گرفته شده در طول 2 سال كه چهار نفر را استخدام كنند و هر ماه نفری 1 میلیون تومان به آنها حقوق بدهند باز هم این پول نصف آن مبلغی است كه نظام مهندسی یزد گرفته است و تازه جالب اینكه این مهندس 2 دفعه بیشتر از پروژه بازدید ندارد.
در ادامه وطن‌خواه خبرنگار نشریه ندای عاشورا گفت: سوالات خیلی زیاد است و با توجه به اینكه بعد از 6 ماه اولین جلسه در حضور حضرت‌عالی هستیم لذا فقط به این سوال بسنده می‌كنم كه در مصاحبه فرماندهی نیروی انتظامی با خبرنگاران عنوان گردید در مورد ورودی امام حسین به طرف ترمینال هیچ كس جواب درستی نمی‌دهد و پلیس نیز تنها نمی‌تواند كاری انجام دهد. و با توجه به اینكه همین مشكل برای ورودی استانداری هم بود و با برداشتن چند جدول خیابان مشكل حل شد لذا مردم این درخواست را دارند كه از طرف استانداری این مشكل هم حل شود و به كرات در نشریات مشكلات به شهرداری و شورای شهر تذكر داده شده  خیلی از مطالب را ما رسانه‌ها فقط منتقل می‌كنیم ولی  متاسفانه مدیران پاسخ آن را  به یكدیگر پاس می‌دهند.
كلماتیان خبرنگار ایسنا گفت: نقش رسانه‌ها را در پیشبرد اهداف و فعالیت‌های عمرانی چقدر می‌دانید و همچنین با توجه به اینكه با ركود خبری در استان توسط مدیران مواجه بودیم كه اخیرا جلسات مطبوعاتی برگزار می‌گردد لذا حرف و حدیث‌هایی در مورد برگزاری این نشست‌ها و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مطر ح می‌شود.
همچنین مسعود میرجلیلی  خبرنگار ندای یزد گفت: همچنان كه همكارم گفتند در مورد دور برگردان میدان امام حسین هیچكس پاسخگو نیست و همچنین در جلسه مطبوعاتی فرماندهی نیروی انتظامی ریاست راهنمایی و رانندگی گفت: در شهرستان میبد با توجه به اینكه جاده سنتو از داخل شهر می‌گذرد و مردم كشته می‌شوند از دست ما خارج است و دیگر اینكه در رابطه با عدم هزینه شدن 24 میلیارد تومان بودجه شهرداری یزد در سال گذشته از استاندار سوال شد و ایشان گفت: از شهردار می‌خواهم پاسخ دهد ولی تاكنون پاسخی داده نشده است و متاسفانه شورای اسلامی شهر نیز كه منتخب مردم است و باید مدافع حق مردم باشد با چراغ خاموش در حال انجام وظیفه است و حتی در مورد مصاحبه ریاست سازمان بازرسی استان به عنوان اینكه عوارض سال 87 شهرداری یزد غیر قانونی است و باید طبق تعرفه‌های سال 86 از مردم عوارض دریافت گردد هنوز تاكنون كسی پاسخی نداده و این پسندیده نیست كه در دولت عدالت محور نهم حق مردم اینگونه پایمال شود.
رمضانی خبرنگار صدا و سیما گفت: عنوان می‌شود سند توسعه استان و مصوبات سفرها موجب شده بودجه‌های استان تحت و شعاع قرار گیرد آیا این درست است یا خیر؟ و بحث میدان امیرچقماق كه سالهاست به تعویق افتاده و دیگر فاضلاب بیمارستان گودرز كه تاكنون جوابی داده نشده است.
 میرسعیدی معاون عمرانی استاندار در پاسخ سئوالات مطرح شده گفت: از صراحت لهجه و دلسوزی شما دوستان سپاسگذاری می‌كنم و بحث ضعف یا قوت به مجموعه روابط عمومی‌ها بر می‌گردد و خواهشم از روابط عمومی ادارات این است که ارتباط با رسانه‌ها را محكم‌تر و سهل الوصول‌تر كنند و خوشحال می‌شوم كه نقاط ضعف و قوت را بگویید و به نظر من اگر قرار باشد سر پل صراط به این سوالات پاسخ دهم مشكل‌تر است.
وی در ادامه افزود: در رابطه با اینكه بودجه استانی تحت تاثیر مصوبات سفرها قرار می‌گیرد خیر اینگونه نیست و از مصوبات اعتبارات ملی منظور می‌گردد  و دیگر اینکه در یكسری از مصوبات اعتبارات به صورت مشاركت با استانها می‌باشد و معمولا در پروژه‌هایی كه با مشاركت استان باشد بخشی از اعتبارات استان نیز هزینه می‌شود و اینگونه نیست كه تحت تاثیر قرار گرفته باشد بلكه درصدی از اعتبارات استان در راستای انجام مصوبه قرار می‌گیرد.
معاون عمرانی استاندار در ادامه افزود: در رابطه با مصاحبه ریاست سازمان بازرسی و مواردی كه عنوان نموده است موارد عنوان شده توسط سازمان بازرسی در حد اعلام نظر است و اگر به مراجع قضایی معرفی شد روند  خود را ادامه خواهد داد و با توجه به اینكه اینجانب خبر ندارم نمی‌توانم اظهار نظر نمایم.
همچنین در مورد سازمان نظام مهندسی یزد مشكلاتی‌ است كه در ابلاغ‌های قانونی وجود دارد و مواردی در قانون اعلام شده و الزام به انجام آن گردیده است که باید مورد تجدید نظر واقع  شود  و اینكه باید  تعدیل شود را قبول دارم و در آینده انشاءا... با تشكیل كمیته‌ای در جهت رفع این مشكل اقدامات لازم انجام خواهد شد و هر چند كه طبق قانون وظیفه قانونی بعهده ما نیست ولی با مسكن و شهرسازی هماهنگی گردیده در جلسه‌ای  که هفته آینده تشكیل می گردد  قسمتی از هزینه‌هایی كه توسط سازمان نظام مهندسی یزد  دریافت می‌گردد و  برخی از آنها ارقام سنگینی است تعدیل گردد.
میرسعیدی در رابطه با مشكل آجر گفت: مشكلات ما به بحث ساماندهی آجر برمی‌گردد و اینكه چون در استان‌های هم جوار قیمت آجر بیشتر است لذا به دیگر استانها صادر می‌گردد و جواب این سوال كه چرا جلوی ماشین‌ها را نمی‌گیرید این است كه نیروی انتظامی در جلو‌گیری از اتومبیل‌های حامل مرغ كه در دوره‌ای به آن ابلاغ شده بود موفق عمل نكرد و لذا باید بحث فرهنگی مطرح شود و اینكه پول را می‌گیرند و به حساب شخصی می‌ریزند و آن شخص بعدا تا 40 روز بعد آجر را خریداری می‌كنند در حوزه من نیست و مقرر شد با حضور استاندار جلسه‌ای برگزار شده و این مورد پیگیری شود.
وی در مورد كنار گذر میدان امام حسین گفت: چندین طرح مختلف را آماده كرده‌ایم كه بهترین آن زیر گذر یا روگذر است كه نیاز به 700 میلیون تومان اعتبار دارد و نتوانستیم اعتبار مورد نیاز را تامین كنیم و متاسفانه وضعیت بافت شهر یزد طوری است كه دست به تركیب هر قسمتی از شهر كه بزنیم مشكل دیگری پیدا می‌شود و در همین جا از رسانه‌ها كه پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند می‌خواهم قسمتی را در مورد فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مد نظر قرار دهند.
معاون عمرانی استاندار یزد در مورد میدان امیرچقماق گفت: بحث میدان امیرچقماق چندین ساله است كه با خیابان قیام مشترك شده و با پیگیری كه با سازمان میراث فرهنگی كشور داشتیم مقرر گردید مشكل میدان امیرچقماق و خیابان قیام رفع گردد و در مورد فاضلاب بیمارستان گودرز چون بیمارستان موقوفه است لذا سازمان اوقاف استان متولی آن می‌باشد و در جلسه‌ای كه با حضور  ریاست سازمان اوقاف استان و استاندار تشكیل گردید اعتباری برای اوقاف استان اختصاص یافته است كه در آینده‌ای نزدیك مشكل فاضلاب گودرز حل خواهد شد و با میراث فرهنگی نیز رایزنی گردیده تا مرمت قناتی را كه فاضلاب بیمارستان و برخی از منازل شهروندان به آن می‌ریخته انجام گردد.میرسعیدی در پایان گفت: همانگونه كه قبلا نیز در اداره راه و ترابری با رسانه‌ها ارتباط داشتم شما با من آشنایی دارید و از صراحت و صداقتی كه در طرح سوالات و بحث‌ها داشتید تشكر نموده و همچون گذشته من نیز صریح و صادق به شما پاسخ خواهم داد.
یزدفردا
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا