یزدفردا : در پی ثبت نام افراد مطرح برای انتخابات شورای شهر یزد علی اصفر باقری فرمانده هشت ساله تخریب تیپ پیروز الغدیر هم برای حضور در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرد .

یزدفردا : در پی ثبت نام افراد مطرح برای انتخابات شورای شهر یزد علی اصفر باقری فرمانده هشت ساله تخریب تیپ پیروز الغدیر هم برای حضور در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرد .

وی که اینروزها از منتقدین دولت تدبیر و امید بوده و در طور حضور در فعالیت های اجتماعی و سیاسی بعد از جنگ به تنها مردی که همیشه جمعه نامه  اش  را با توجه به شناخت خود از جامعه نشر داده و برآن مصر بوده است .

علی اصغر باقری که برای بچه های جبهه کاملا شناخته شده بود با جمعه نامهاش برای خیلی از سیاسیون یزد هم شناخته شده است وطومار معرف وی برای انتخاب امام جمعه در روز قدس 84 جامعه یزد را به جریان واداشت و همچنین مطالب انتقادی که از طال 84 تا کنون در شرایط مختلف در رسانه های مجازی منتشر شده ومی شود .

 

به هر حال علی اصفر باقری پس از ثبت نام برای انتخابات شورای اسلامی شهر یزد نوشت :

 

با اصرار بعضی از دوستان و به احترامشان تصمیم به آمدن در عرصه شورای شهر یزد گرفته شد اما سفر دو هفته ای عتبات عالیات از 29 اسفند و ثبت نام رسمی از 30 اسفند کار را مشکل کرد. گرچه پیش ثبت نام در دفاتر پیشخوان قبل از 30 اسفند ممکن بود اما حضور داوطلب در فرمانداری جهت تأیید نهایی مدارک و امضاء و اثر انگشت الزامی است و وکالت هم قبول نبود. با توجه به اینکه سالهاست دولتها از دولت الکترونیک خبر می دهند و امکانات امروزی نیز بستر خوبی را فراهم کرده در مورخ 5/1/96 به کنسولگری ایران در کربلا مراجعه تا در جریان وضع موجود قرار بگیریم که گفتند خیر چنین چیزی امکان پذیر نیست . رفتن به کنسولگری جدای از اینکه در جریان قرار گرفتیم یک فایده دیگر داشت. هنگامیکه از کنسولگری خارج شده و با خانواده از بلوار عبور می کردیم با توجه به اینکه چند ماشین با فاصله ای مناسب به ما نزدیک می شدند خانواده به یکباره تصمیمش عوض شد و برگشت تا ماشین به وی نخورد که این احتیاط بجا یا بیجا باعث شد تا بنده عبور کنم و خانواده آنطرف بماند اما به یکباره دیدم این چند ماشین که پشت سرشان هم تعدادی ماشین بود ایستادند و به خانواده اشاره می کنند که عبور کند و او هم عبور کرد. اگر چه به ظاهر این یک مسئله ای ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسد اما معرفت به خرج دادن هر جا و از هر کس که باشد جای تقدیر دارد خصوصاً که اینها می دانستند ما از کنسولگری ایران بیرون آمدیم و ظاهر ما هم نشان می داد که ایرانی هستیم. همان ایرانی و عراقی که با دسیسه های استکبار جهانی و حاکمیّت جلادی چون صدام بر عراق، آنها را به جان ما انداخته بودند و هشت سال با هم جنگیدیم اما هم اکنون که سایه شوم آن جلاد و آن شیاطین از عراق کم شده و مردم عراق آزاد شدند، نشان داده و می دهند که پیرو مکتب سرخ حسینی(ع) هستند و به ایرانی و زوار ایرانی به اندازه ای احترام می گذارند که بعضاً در کشور خودمان اینچنین صحنه هایی را کم مشاهده می کنیم. شنیدن چنین خبرهایی مغز استخوان روباه پیر و شیطان بزرگ را می سوزاند و آنها نمی خواهند که چنین اتفاقهایی بیافتد و با اختلاف افکنی بین ایران و عراق خشنود می شوند. انگلیسی ها پس از سقوط امپراطوری عثمانی عراق را با یک محدوده جغرافیایی تعریف و ایجاد کردند که بتوانند آنرا هر وقت خواستند در مقابل ایران علم کنند لذا اتحاد و همدلی دو ملت برای آنها بسیار گران تمام و نقشه های آنها را نقش بر آب می کند. امام راحل هم متوجه این موضوع بوده و فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد اتحاد دو ملت ایران و عراق پتک محکمی است بر سر رژیم اشغالگر قدس و درست کردن داعش توسط امریکا و وهابیون برای بر هم زدن چنین اتحادی است. متأسفانه بعضی به این اتفاقهای عظیمی که این سالها رخ داده توجه نمی کنند و فکرشان مشغول مسائل بی ارزش و بعضاً مادی با قضاوتهایی بی پایه است.

دل کندن و رها کردن زیارت اباعبدالله الحسین و ابوالفضل العباس علیهما السلام اگر چه دشوار بود اما یکی از تقاضاهایمان در حرم تقدیر خیر و صلاح در این زمینه بود و به دلمان افتاد اگر امروز پروازی جور شد می رویم و بر می گردیم راهنمای کاروان بنده را برد به مغازه کوچکی روبروی باب القبله حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام و بلیط اصفهان موجود بود که گرفتیم و پس از نماز ظهر و عصر به سمت فرودگاه نجف حرکت کردیم از همان بلوار اصلی کربلا به نجف که دارای عمودهای شماره گذاری شده یاد و خاطره زیارت اربعین را زنده می کرد زیارتی که اگر انسان آفریده شده باشد که بتواند در طول عمرش تلاش کند تا این زیارت را بجا آورد جا دارد. زیارتی که سراسر عشق است به امام حسین علیه السلام امام حسینی که در راه خدا و برای دفاع از حریم دین و اسلام خود و بهترین عزیزان خود را فدا نمود عزیزانی چون حضرت علی اکبر علیه السلام. اگر بخواهیم اندکی به مقامات والای آنحضرت پی ببریم کافی است به این نقل توجه نمود که یک روز معاویه نزدیکان و مشاوران خود را جمع و نظر آنها را درباره اینکه چه کسی پس از وی شایستگی خلافت را دارد پرسید که همه از روی چاپلوسی پسرش یزید را نام بردند اما وی گفت علی اکبر و شاخصهای کم نظیر آنحضرت را نام برد. می بینیم امام حسین علیه السلام در راه خدا به اولین کسی که از بنی هاشم اجازه می دهند تا به میدان برود حضرت علی اکبر علیه السلام است.   

نکته جالب توجه دیگر در بلوار کربلا به نجف تمام عمودها مزیّن به عکس شهدایی است که با داعش و تکفیری ها جنگیدند تابلوهای بزرگی هم در مسیر که عکس علماء بر آن نقش بسته وجود دارد عکس امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در کنار دیگر علمای مورد احترام عراقی ها و این تابلوهای آهنی سالهاست که نصب است و بعضاً مرور زمان و تابش آفتاب عکسها کمرنگ شده. نکته جالب دیگر یکی از بزرگترین بلوارهای منطقه نجف اشرف بلواری است که به سمت فرودگاه می رود نام این بلوار سیّد الخمینی قدس سره است که با تابلوهایی متععدد در مسیر معیّن گردیده. وارد فرودگاه شده با پرواز ایران ایر به فرودگاه امام خمینی(ره) تهران آمدیم. خدمات رسانی فرودگاه در حدّ عالی و هیچگونه معطلی از بابت مهر گذرنامه و آمدن بار وجود نداشت و بارها هم هیچگونه بازرسی نداشت در حالیکه از طریق مرز زمینی بارها از دستگاه عبور داده شده و چک می شود. اما آنچه مایه تأسف و نگرانی و شرمندگی است اینکه مسافران پرواز که اکثراً شهرستانی بودند می خواستند نماز مغرب و عشاء را بخوانند و بروند اما نمازخانه متناسب با آن فرودگاه و آن جمعیّت وجود نداشت بلکه یک اتاق بسیار کوچک در حدّ چند نفر در مجاورت دستشویی!!؟ حالا یک عده باید معطل بمانند که عده ای نماز بخوانند و باز عده ای دیگر. این فرودگاه به این عظمت با این نمازخانه بسیار کوچک در مرکزی که به ام القرای جهان اسلام شهرت یافته و طبق آیه شریفه الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ باید اقامه نماز نماید چه معنا و مفهومی را برای کسی که وارد ایران می شود می رساند ، مثنوی هفتاد من..!!؟  اما شاید آن آقایان اصلاح طلب و بعضاً لائیک که اینقدر دم از توریست می زنند و در زمان آنان آنجا را افتتاح کردند شاید خواستند بگویند که ما کاری به بهشت بردن یا نبردن مردم نداریم و نماز امری شخصی است و به دولت ارتباطی ندارد!!


 

از فرودگاه امام خمینی(ره) حوالی 10 شب به عوارضی تهران رفته تا با ماشینهای عبوری به یزد بیاییم بدون اینکه توقفی باشد بلافاصله اتوبوسی رسید که یزدی بود و سوار شدیم. خودرو کرایه ای هم یک مبلغی اضافه تر گرفته بود تا گذرنامه را به نماینده شرکت کاروان در تهران برساند و صبح اول صبح 6/1/96 آمدیم فرمانداری یزد و ثبت نام انجام شد صبح 7/1/96 هم گذرنامه با ویزای جدید آمد و بلیط هم برای 8/1/96 از اصفهان گرفته شده تا برویم به ادامه زیارت در کربلا و نجف و نایب الزیاره تمام مشتاقان و شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام باشیم. زیارتی که یک زمان خوابش هم نمی دیدیم که راه کربلا باز شود و به این آسانی بتوان رفت و آمد داشت. هم سن و سالهای ما به یاد دارند که چقدر مردم دعا و گریه و زاری برای باز شدن راه کربلا داشتند و بهترین جوان های این مملکت برای باز شدن راه کربلا پرپر شدند. در سال 1362 بود که بچه های تیپ الغدیر از امام جمعه اهواز آیت الله جزایری یک مهر تربت امام حسین علیه السلام گرفته بودند و بچه های رزمنده این مهر را بو می کشیدند و گریه می کردند و بسیاری از آنها به شهادت رسیدند و حال می بینیم که دولت عراق در سال گذشته پیشنهاد می دهد که روادید و به اصطلاح ویزا برای سفر به دو کشور برداشته شود ولی دولت ما قبول نمی کند!!؟ و شاید این واقعه در تاریخ از عجایب روزگار ثبت شود. روزی ما آنچنان ضجّه ها برای باز شدن راه کربلا داشتیم اما هم اکنون دولتی بر سر کار آوردیم که به آسان تر شدن امر زیارت روی خوش نشان نمی دهد و آنرا پس می زند تا اینطور نشود که کسی بدون تشریفات و هزینه کم بخواهد به زیارت اعتاب مقدسه برود که اگر چنین شود طرف همینطور که تصمیم می گیرد به زیارت امام رضا علیه السلام برود گذرنامه اش را برمی دارد و از طریق هوایی یا زمینی به کربلا و نجف می رود و این بر خلاف میل آقایان است. شاید اگر این پیشنهاد از طرف دولت تایلند یا مالزی یا ترکیه یا ... می شد تصمیم اینگونه نبود.

   










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا