روحانی گفت: مشارکت تاریخی شما در پای صندوق رای فارغ از آنکه در این رقابتی ترین رقابت تاریخ ایران به چه کسی رای دادید شگفتی ساز شد و اعتماد دوباره شما به من سبب شد که بارسنیگنی را بر دوش خویش احساس کنم.

به گزارش خبرآنلاین،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اولین گفتگوی مستقیم خود با مردم بعد از پیروزی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: سلام و درود خالصانه من بر ملت بزرگ ایران که با حضور و مشارکت گسترده معنادار و موثر خود در انتخابات اردیبهشت 96، گامی بلند در راه ائتلا و سرافرازی ایران عزیر برداشت.

وی تصریح کرد: بیش از 41 میلیون رای شما تاریخ کشور را از توقف و تردید به در آورد و ایران را در تداوم راه توسعه و ترقی خویش قرار داد. شما دیروز به همه آنها که ما را به بازگشت به گذشته یا توقف در شرایط فعلی می خواندند نه گفتید و زمانه را به جلو راندید.

روحانی گفت: مشارکت تاریخی شما در پای صندوق رای فارغ از آنکه در این رقابتی ترین رقابت تاریخ ایران به چه کسی رای دادید شگفتی ساز شد و اعتماد دوباره شما به من سبب شد که بارسنیگنی را بر دوش خویش احساس کنم. امیدوارم وکیل شایسته ای برای نمایندگی مطالبات شما مردم عزیز ایران باشم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شما با این رای نشان دادید ملتی یکپارچه هستید که با وجود قطب بندی های سیاسی هیچ کسی نمی تواند شما را به ورزه نزاع های بیهوده طبقاتی، قومیتی، فرقه ای، قبلیه ای، شهری یا روستایی بکشاند. رای منسجم شما در مناطق کشور نشان داد که یک ملتید و یک دولت دارید و یک رئیس جمهور می خواهید که رئیس همه جمهور و صد البته خادم همه ملت باشد.

حسن روحانی در ادامه صحبت هایش، تأکید کرد: درودم بر همه جوانان، دختران،پسران، مردان و زنان، شهری و روستایی، فارس،ترک، کرد و لر و مازنی و سیستانی و ... در سرزمین پرستاره ایران. درود بر معلمان غیرتمند که بر تندباد سیاه تهمت خروشیدند.

او افزود: درود بر دانشجویان، اصحاب رسانه،کشاورزان و کارگران و کارمندان که با ایجاد موج خروشان به استقبال دولت دوازدهم آمدید.سلام بر رهبری که حکیمانه و مشفقانه امواج پرتلاطم انتخابات را به ساحل آرامش هدایت کردند که شور و هیجان انتخاباتی به صندوق اقتدار ملت هدایت شد.

روحانی گفت: ملت ایران پیروز انتخابات شما هستید. پیروز انتخابات جمهوریت و اسلامیت، آزادی و حاکمیت ملی است، این پیروزی پیروزی صلح و آشتی بر تنش، وحدت بر انشقاق بود، سپاس این فرزند کوچک ملت، فرزند حوزه و دانشگاه ارزانی رهبری و مراجع عظام تقلید و فضلای حوزه علمیه و حقوقدان و همه اقشار ملت است.

رئيس جمهور ادامه داد: سپاس اين فرزند کوچک ملت، ارزاني مقام معظم رهبري، علما و مراجع، اساتيد، فرهنگيان، ورزشکاران و همه اقشار ملت.

او در ادامه از آيت الله هاشمي به عنوان مرد اعتدال و سازندگي ياد کرد و گفت: جاي ايشان در اين صبح پيروزي خالي است. از سيدمحمد خاتمي و خاندان امام (ره) بويژه سيدحسن خميني، علي اکبر ناطق نوري و برادرم اسحاق جهانگيري و خانواده هاي شهدا بويژه شهيد مطهري و شهيد بهشتي، احزاب و ستادها، رئيس مجلس و فعالان فضاي مجازي که اين امواج خروشان پرمعنا را به اعماق جامعه گستراندند، سپاسگذارم.

روحاني خاطرنشان کرد: با کمال خضوع دست همه کساني که به اين خادم کوچک خود اجازه ماموريت دادند مي بوسم و از خدا مي خواهم که اين شايستگي را به من ارائه دهد که اعتماد همه حتي آنها که به من راي ندادند را جلب کنم و پاسدار حقوق همه آحاد ملت باشم.

وی گفت: مردم عزیز ایران انتخابات صحنه تصمیم گیری و روشی مردمسالارانه برای حل مسالمت آمیز و اختلاف نظرهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر پایه رای مردم است و نه آغازی برای توسعه و تداوم و عمیق تر کردن آنها.  مردم ما در انتخابات با درک نظرهای گوناگون راه آینده خود را انتخاب کردند. همه باید به خواست و تصمیم مردم احترام بگذارند. امروز انتخابات پایان یافته است و من رئیس جمهور همه ملت ایران هستم و نیازمند کمک تک تک مردم حتی کسانی هستم که مخالف من و سیاست های من هستند.

روحانی گفت: من دست یاری و دوستی خود را صمیمانه به سوی همه مردم، همه احزاب و همه اقشار مردم دراز می کنم. طبق قاعده مردمسالاری و به حکم قانون به مخالفان خود هم احترام می گذارم و به حق آنها در انتقاد دولت احترام می گذارم. مردمسالاری دینی یعنی همین اسلام رحمانی یعنی همین. امروز اسلام سربلندتر از هر زمانه یا دیگر آماده گسترش روابط خود با جهان و منافع ملی خود می باشد. پیام ملت ما به روشنی و وضوح در این انتخابات به جهانیان اعلام شد. ملت ایران مسیر زندگی تعامل با جهان بدور از خشونت را برگزیده است. ملت ما می خواهد با صلح دوستی با جهان زندگی کند اما حاضر نیست تحقیر یا تهدیدی را بپذیرد. این مهمترین پیامی است که ملت ایران انتظار دارد توسط همه دولت ها و همسایگان و قدرت های جهانی به درستی شنیده شود.

روحانی گفت: ما به نیرو های مسلح خود افتخار می‌کنیم و تداوم این اقتدار را ضامن صلح و ثبات و امنیت مردم خود می‌دانیم.

منتخب ملت در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اینک رییس جمهور برگزیده شما با کوله‌باری از تجربه با ارزش دولت یازدهم و چشم‌اندازی روشن و امید بخش و روحیه‌ای تازه و شاداب و لبریز از عشق و محبت به تمامی ایرانیان، از شما ماموریت یافته تا با درس‌آموزی از تجربه گذشته و شتابی بیشتر و یارانی پرتلاش‌تر کار خود را آغاز کند و دست نیاز به سوی شما دراز می‌کند.

وی  گفت: انتخابات ما به همسایگان و منطقه اعلام کرد که راه تامین امنیت در این منطقه تقویت دموکراسی و مردمسالاری و احترام به آرای مردم است و نه تکیه بر قدرت های خارجی. اینک که رئیس جمهور برگزیده شما با کوله باری از تجربه با ارزش دولت یازدهم و با چشم اندازی روشن و امید بخش و روحیه ای تازه و شاداب و لبریز از عشق و محبت با دست آموزی از تجربه گذشته و با شتاب تر کار خود را آغاز کند بیش از گذشته دست نیاز به سوی نیاز دراز می کنم.

حجت الاسلام حسن روحاني افزود: در اين راه پرمشقت ولي پرافتخار از خداوند مي خواهم تا يک دل و يکپارچه دست به دست هم داده و براي ساختن ايران عزيز با اميد و پرفشار پيش برويم.

وي با بيان اينکه خودش را متعهد به برنامه اعلام شده اش مي داند، ادامه داد: با تکيه بر حمايت شما مردم عزيز به اين راه ادامه مي دهم. از دست اندرکاران برگزاري انتخابات، نيروهاي اجرايي و نظارتي و امنيتي و رسانه ها تشکر ويژه دارم و از همت و مجاهدت شما را در حراست از آراي مردم به بزرگي ياد مي کنم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا