جای سوال است گردهمایی راه نیافتگان به شورای شهر یزد که با حضور مقامات ارشد استان، شورای شهر چهارم و شهرداری در روز پنج شنبه برگزار شده بودجه آن از کجا و به چه نامی تامین شده است و قرار است هزینه این گردهمایی چه ارگانی دهد و اگر از بیت المال است مدعوین چه عنوانی داشته است؟

محمد حسین تقوایی زحمتکش

جای سوال است گردهمایی راه نیافتگان به شورای شهر یزد که با حضور مقامات ارشد استان، شورای شهر چهارم و شهرداری در روز پنج شنبه برگزار شده بودجه آن  از کجا و به چه نامی تامین شده است و قرار است هزینه این گردهمایی چه ارگانی دهد و اگر از بیت المال است مدعوین چه عنوانی داشته است؟

گویا مجموعه شورای شهر یزد و شهرداری فراموش کرده اند که انتخابات شورای اسلامی شهر یزد به پایان رسیده است و شخصیت حقوقی به نام نامزد پنجمین انتخابات شورای اسلامی شهر با تایید انتخابات جایگاه حقوقی ندارد حال  گردهمایی از پول بیت المال هزینه افرادی شده است که امروز از نظر حقوقی به سان دیگر شهروندان یزدی هستند و پس مسوول برگزاری اعلام کند به چه عنوان برای چند شهروند گردهمایی بزرگ با افطاری برگزار کرده اند؟ مگر از ارث پدرشان خرج می کنید که شهروندان عادی با عناون راه نیافتگان به شورای دعوت و شاهانه پذیرایی شده اند؟

راه نیافتگان به شورای حتی اصلح ترین نامزدها هم فرض شود اگر دارای برنامه و اهداف آرمان شهر برای یزد باشند، اگرمدیران متخصص و متعد و افسانه ای باشند با عدم کسب رای اعتماد مردم امروز به سان شهروندان عادی هستند، به سان شهروندان دیگر می توانند با شورای شهر جدید به گفتگو نشسته، طرح و برنامه خود را از منفذهای قانونی ارایه دهند، به عنوان پیمانکار، مشاور و همکار به شورای شهر جدید کمک کنند اما دیگر هیچ برتری با دیگران ندارند حال چرا این گردهمایی برگزار شده است؟

اینکه راه نیافتگان بخواهد در قالب نهادهای مردم نهاد با شوراییان به چالش بپردازند یا اینکه در قالب گروههای رسمی و قانونی با شوراییان همکاری کنند، یا در قالب مشاورین مردمی شورای شهر را یاری دهند قابل قبول وستایش است اما اینکه به صورت غیررسمی و تنها به دلیل ثبت نام در انتخابات بخواهند یک گروه به نام نامزد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر از بیت المال هزینه کنند جای سوال دارد چرا؟

جای سوال است که شهردار و شوراییان که چهار سال حتی یک مقاله و انتقاد خبرنگاران را جواب نداده اند و در برابر منتقدان کر و کور بوده اند حال در پایان عمر کاری خود، ناگهان به یاد برنامه و متد و روشهای مدیریتی و نیروهای مختصص، کاربلد و تازه نفس افتاده اند و با هزینه ای هنگفت نشستی برگزار نموده اند؟

نشست راه نیافتگان به شورای شهر پنجم که توسط شهرداری یزد برگزار شد یک پیام و مفهوم دارد، شاید شهردار و شوراییان دور چهارم ناکام، دنبال شورای شهر سایه در کنار شورای شهر پنجم هستند؟

 

اگر چنین نیست رییس محترم و مردمی و بزرگوار فعلی شورای شهر که در جلسه سخنرانی کرده اند جواب دهند: با توجه به اتمام انتخابات و عدم رسمیت قانونی نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، بودجه گردهمایی توسط چه نهادی و به چه عنوانی از بیت المال خرج شده است؟ حداقل در اواخر عمر کاری خود یک بارهم شده به رسانه ها پاسخگو باشید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا