یزد فردا :معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تاکید کرد : کاهش 20 درصدی نرخ برق در ماه های تیر و مرداد ، زمینه ساز رشد غیرمتعارف مصرف نشود.


به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد مهندس محمدجواد جلیلی با اشاره به اینکه تعرفه گرمسیری برای شهرهای یزد ، اشکذر ، میبد و اردکان در ماه تیر و مرداد لحاظ شده و نرخ برق از دیگرماه ها ارزان تر است ، گفت : امیدواریم مشترکین برق کاهش نرخ برق صورت گرفته ، زمینه را برای رشد غیر متعارف مصرف فراهم نکند ؛ زیرا بی توجهی به شیوه مصرف باعث افزایش کل بهای برق نسبت به دیگر ماه ها خواهد شد.

وی با ذکر اینکه تعرفه مشترکین شهرستان بافق پیش تر به صورت گرمسیری مورد محاسبه قرار می گرفت ، افزود: متاسفانه برخی از مشترکین با گرایش به سمت کولرگازی و حتی مصرف نامتعارف کولر آبی در ماه های گرم سال ، شاهد افزایش بهای قبوض برق مصرفی بوده اند که دلیل آن پیروی نکردن از الگوی صحیح مصرف و بی توجهی به شیوه های ساده و کاربردی به مفاهیم مدیریت انرژی است.

جلیلی رعایت نکات مهم در استفاده از سیستم های سرمایشی و انتخاب درجه دمای رفاه بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد را در کاهش مصرف موثر خواند و توصیه کرد : مشترکین برق از بکاربردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات 12 تا 16 و 20 تا 24 که پیک مصرف برق را شاهد هستیم خودداری کنند.

وی یادآور شد: وسایلی نظیر اتو ، جاروبرقی ، ماشین لباسشویی و ظرفشویی ، ماکروفر ، جزء وسایل پرمصرفی برق به شمار می رود.

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اظهار کرد: شهروندان یزدی با پرهیز مصرف لوازم پرمصرف در ساعات پیک بار و کاهش حداقل 10 درصد مصرف خود ، کمک شایانی را به تامین برق پایدار در تابستان خواهند کرد.

وی متذکر شد: خریدکولرهای گازی کم مصرف نیز به دلیل کاستن رطوبت محیط  و مصرف چهار برابر بیشتر نسبت به کولرهای آبی به ویژه در استان یزد توصیه نمی شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا