یزدفردا :دکتر معصومه طباطبایی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان یزددر گفتگوی اختصاصی با یزدفردا خبر از انتخاب رشته دانشجویان شرکت کننده در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری از اول تیرماه داد .

یزدفردا :دکتر معصومه طباطبایی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد  استان یزددر گفتگوی اختصاصی با یزدفردا خبر از انتخاب رشته دانشجویان شرکت کننده در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری از اول تیرماه داد .

دکتر طبابایی با اعلام خبر فوق افزود:  آزمونهاي تحصيلات تكميلي  در مقطع كارشناسي ارشد و  دكتري با آزمون كتبي و به طور متمركز و براي همه موسسات آموزش عالی کشور  به صورت یکنواخت برگزار مي‌شود

وی در ادامه افزود :  روز پنج شنبه  اول تیرماه 96 كساني كه مجاز به انتخاب رشته شدند مي‌توانند رشته‌هاو يا رشته محلهاي مورد نظرشان را  انتخاب كنند.

طباطبایی رییس دانشگاه آزاد یزد با اشاره  به اینکه انتخاب رشته محلهاي كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي در روز اول تيرماه شروع شده است افزود: دانشجويان متقاضي مي‌توانند در تقريباً 200 رشته محل در مقطع  كارشناسي ارشد در استان يزد انتخاب رشته نمایند.

وی همچنین گفت: واحدهاي دانشگاه آزاد استان يزد كه مجري رشته كارشناسي ارشد هستند را ،واحد يزد با حدود 65 رشته كارشناسي ارشد، واحد ميبد 55 رشته، واحد بافق 23 رشته، واحد مهريز 5 رشته، واحد تفت 18 رشته، ابركوه 13 رشته ، اردكان 8 رشته و اشكذر 9 رشته كه در رشته‌هاي مختلف فني مهندسي، علوم پايه، هنر و معماري و علوم انساني متقاضيان مي‌توانند رشته محلهاي دانشگاه آزاد را در استان يزد انتخاب كنند.

دکتر معصومه طباطبایی با اشاره به اینکه اکثر دانشجویان شرکت کننده معمولا شاغل هستند، افزود: برای استفاده بيشتر دانشجويان از كلاسهاي آموزشي  سعي شده كه كلاسها در آخر هفته يا دو روز پایانی هفته برنامه‌ريزي شود.

ریاست دانشگاه آزاد استان یزد خاطر نشان کرد :امكاناتي كه دانشگاه آزادواحداستان يزد جهت رفاه دانشجویان  در نظر گرفته  علاوه بر امكانات خوب آموزشي و پژوهشي كارگاهها و آزمايشگاههاي مجهز، كتابخانه و غيره ،مواردی همچون  خوابگاه، سلف دانشجويي،و همجنین  كمك به تقسيط شهريه برای دانشجو یان متقاضی که دانشجو با فراغ بال بیشتر به آموزش بپردازد.

 

وی در ادامه افزود:واحدهاي يزد، ميبد، تفت، بافق، اشكذر و ابركوه مجري پذیرش دکتری در استان یزد هستند و حدود  35 رشته دكتري هستندکه به ترتیب  واحد يزد 23 رشته، ميبد 7 رشته ، تفت دو رشته ، بافق یک رشته ، اشكذر یک رشته  و ابركوه هم يك رشته  را در برنامه آموزشی خود دارند .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان یزد در ادامه گفت: امسال براي اولين بار  براي اولين بار  و براي رفاه حال متقاضيان با تصمیم  مديريت ارشد دانشگاه آزاد اسلامی مصاحبه متقاضيان دكترا به صورت استاني برگزار می شود .

 دکتر طباطبایی در همین رابطه افزود: در مركز استان یزد هم  از تاريخ 25 تا 28 تيرماه برنامه ریزی انجام مصاحبه صورت گرفته و با كارگروههاي تخصصي تشكيل شده بسته به تعداد متقاضيان يك يا دو كارگروه سه تا پنج نفره از اساتيد متخصص و مجرب امور مصاحبه را انجام خواهند داد و پيش‌بيني لازم برای  حدود 4000 نفر براي مصاحبه در استان يزد انجام شده به همین منظور در استان براي رفاه حال متقاضيان محل اقامت، و پذيرايي و سلف هم در نظر گرفته‌شده است .

دکتر معصومه طباطبایی در زمینه آموزش دکتری در واحد های تابعه این دانشگاهآزاد واحد یزد  با اشاره به استفاده از اساتيد مجرب و متخصص و عمدتاً از اعضاي هيئت علمي واحدهاي دانشگاه آزاد استان يزد جهت آموزش افزود: برای رفاه حال دانشجویان مقطع دکترا  در استفاده بيشتر  از كلاسهاي آموزشي  سعي شده تا كلاسها در آخر هفته يا دو روز پایانی هفته و درصورت هماهنگی یک روز برنامه‌ريزي شود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا