یزد فردا :رئیس پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی گفت : هدف از برگزاری این همایش آشنا سازی کادر پرستاری ؛ پزشکی با مقوله های علمی و فرهنگ سازی در زمینه اهدا عضو است.

رئیس پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی گفت : اهدا عضو در ایران یک عمل نیک و خداپسندانه است که از دیر باز در کشور ایران جایگاه خود را به خوبی یافته است و امروزه با ایجاد کمپین های مختلف ، افراد زیادی اقدام به دریافت کارت اهدای عضو کرده اند و سازمان های مردم نهاد به عنوان سفیران سلامت تلاش های زیادی در راستای نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو انجام داده اند .
 
محمد حسین قاسمی افزود: هدف از برگزاری این همایش آشنا سازی کادر پرستاری ؛ پزشکی با مقوله های علمی و فرهنگ سازی در زمینه اهدا عضو به عنوان یک اصل تحلیل از خانواده ها در زمینه اهدا عضو است که با ایثار و فداکاری به افراد دیگر زندگی می دهند .
 
وی گفت: با آمار بالایی که از تصادفات و بیماران مرگ مغزی در کشور  می باشد هر مرگ مغزی باعث نجات هشت نفر می شود که کاری خداپسندانه و خالصانه ای می باشد .
 
امام جمعه اردکان گفت: در تقویم 31 اردیبهشت ماه را روز ملی اهدا عضو نام گذاری شده است که واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در این راستا تلاش های زیادی کرد و این روز  مصادف با  صدور فتوای امام خمینی (ره ) می باشد که  جایز بودن پیوند اعضا را به عنوان روز ملی اهدای عضو نامگذاری کند .

حجت الاسلام شاکر افزود: اهدای عضو مزایای معنوی بسیار فراوانی دارد که اثرات دنیوی و اخروی آن می تواند زندگی بسیاری را از دام مرگ برهاند و طبق گزارشات و مستندات پزشکی اعضای بدن یک فرد مرگ مغزی می تواند جان هشت نفر را نجات دهد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا