یزدفردا: پیرو فراخوان دانشگاه یزد درخصوص جذب دانشجویان خارجی، طی یک ماه گذشته بیش از ۳۵۰ درخواست از ۳۱ کشور دنیا به این دانشگاه واصل شده است.

 سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه یزد با اعلام این خبر گفت:‌ به دنبال فراخوان دانشگاه یزد در خصوص جذب دانشجویان غیرایرانی از طریق اطلاعیه اینترنتی و سایت‌های مربوطه در اواسط خردادماه 96،  تاکنون بیش از 350 درخواست تحصیل دریافت شده است که از این تعداد 242 بررسی اولیه شده و پس از تکمیل پرونده به پردیس‌ها/دانشکده‌های مربوطه جهت بررسی علمی داوطلبان ارجاع شده است.

دکتر محمد فرشی گفت: از این تعداد ۲۴۲ درخواست تحصیل بررسی شده، پردیس علوم انسانی و اجتماعی با ۱۰۲ درخواست بیشترین درخواست و دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی با ۸ درخواست کمترین تعداد درخواست را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه روند دریافت درخواستهای جدید و تکمیل پرونده های قبلی نیز در جریان است یادآور شد: متقاضیان از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، مصر، سودان، بروندی، نیجریه، کامرون، اوگاندا، اتیوپی، زیمبابوه، لیبریا، هند، اندونزی، سوریه، بنگلادش، بوسنی، سنت لوئیس، لسوتو، گامبیا، رواندا، تانزانیا، نامیبیا، چاد، کنیا، غنا، تاجیکستان، قرقیزستان، ارمنستان، مالاوی و کنگو بوده اند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا