یزد فردا:مرکز فرزانگان مهرنگار مهریز، اولین مرکز ساماندهی موسسه های ارائه خدمات به سالمندان استان یزد، با حضور مسئولین بهزیستی، خیرین و امام جمعه مهریز افتتاح شد.

مدیر کل اداره بهزیستی استان یزد، صبح امروز در آئین بازگشایی مرکز «فرزانگان مهرنگار مهریز»، اولین مرکز ساماندهی مراکز ارائه خدمات به سالمندان استان یزد، با اشاره به خدمات توانبخشی و مراقبتی این مرکز گفت: بازگشایی مراکز خیریه که با نیکوکاری و کمک های خیرمندانه مردم دایر می شود موجب امیدواری است.

جلیل عفتی افزود: سالمندی دوران رکود و انزواست؛ دورانی که در آن سالمندان احساس تنهایی و حس جدا شدن از جامعه را دارند و این روحیه ناامیدی سبب بروز مشکلات جسمی و روحی برای این قشر از جامعه می شود.

این مسئول با ترغیب فرزندآوری و جلوگیری از افزایش جمعیت سالمندی خاطرنشان کرد: در چند سال آینده نیمی از جمعیت کشور پیر و سالمند می شود و نیاز به مراقبت های ویژه و ارائه خدمات به این قشر، بیش از پیش احساس می شود.

امام جمعه مهریز نیز با اشاره به حدیث قدسی «الخلق عیالی»، «مردم خانواده های خداوند هستند» خاطرنشان کرد: خدمت به بندگان خدا به ویژه اقشار ضعیف و نیازمند به توجه و مراقبت، یکی از اعمال بسیار مهم و با فضیلت نزد پروردگار است.

محی الدینی افزود: قدر خیرین را باید دانست به خصوص خیرینی که از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و تامین اجتماعی که بودجه کافی ندارند حمایت می کنند.

همچنین مدیر عامل این مرکز با اشاره به وجود مراکز روزانه و شبانه سالمندان در شهرستان و نیاز به ساماندهی این مراکز خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور در هر استان و شهرستانی، مرکزی را با کمک مردم و خیرین جهت این ساماندهی دایر می کند و مرکز فرزانگان مهرنگار مهریز، اولین مرکز ساماندهی مراکز ارائه خدمات سالمندی در استان یزد است.

سید اصغر مطهریان افزود: در آینده ای نزدیک بیش از نیمی از جمعیت کشور سالمند می شوند و حدود یک چهارم از این جمعیت، افرادی هستند که توانایی جسمی و مالی برای مراجعه به مراکز درمانی را ندارند و یکی از اهداف بازگشایی این مرکز، سرکشی از سالمندان روستاها و اطراف شهر مهریز توسط نیروهای مردمی است و تلاش می کنیم تا جایی که ممکن است مشکلات زیستی این افراد مرتفع گردد.

وی از عمده ترین اهداف این مرکز به بازگشایی مراکز سالمندی در روستاها و نیز برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی برای سالمندان اشاره کرد.

در ادامه این مراسم، مرکز کاردرمانی کودکان استثنایی «ستارگان آسمانی مهریز» افتتاح شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا