یزد فردا : خانه کودک سرای مهر اشکذر با حضور معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، نماینده مردم یزد اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی افتتاح شد.

خانه کودک سرای مهر اشکذر با حضور معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، نماینده مردم یزد اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی افتتاح شد.
انوشیروان محسنی بندپی در آیین افتتاح خانه کودک سرای مهر اشکذر در یزد با اشاره به اهمیت نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، اظهار کرد: در هر نظامی به دلیل نابرابری‌های موجود مسئولیت عده‌ای بر عهده دولت قرار داده می‌شود و در ایران اسلامی به دستور امام خمینی(ره) سازمان بهزیستی مسئولیت نگهداری و حمایت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست را به عهده دارد.
وی افزود: سازمان های مردم نهاد، افراد نیکوکار و خیر نقش مهمی در حمایت بیش از پیش از سازمان بهزیستی ایفا می کنند، افزود: ترویج خیر جمعی یکی از داروهای اجتناب ناپذیر امروز جامعه ما است.
گفتنی است؛ خانه کودک سرای مهر شهرستان اشکذر در مراسمی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور به بهره‌برداری رسید.
این مجموعه در راستای ارائه خدمات مبتنی بر توانمندسازی و حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در شهرستان اشکذر ایجاد شده و از امروز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
خانه کودک سرای مهر اشکذر در زمینی به وسعت ۲۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۳۳۰ متر مربع و با اعتبار ۸۱۳ میلیون ریال که ۱۰۰ میلیون تومان آن از مشارکت‌های مردمی و مابقی از محل اعتبارات دولتی تامین شده، به بهره‌برداری رسیده است.
 این موسسه بیش از 15 سال فعالیت خود را  با پنج پرسنل آغاز کرده  و هم اکنون 8 نفر کودک و نوجوان بی سرپرست یا بد سرپرست در سنین 7 تا 12 سال در این موسسه نگهداری می شوند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا