یزد فردا:اعضای هیئت کوهنوردی سید الشهدای کهدوئیه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیاده روی معنوی از قدمگاه اسلامیه تفت به سمت گلزار شهدای را کهدوییه آغاز کردند.

به گزارش  صبح تفت؛ صبح امروز همزمان با سالروز شهادت رییس مذهب تشیّع امام جعفر صادق(ع)، مراسم معنوی کوهنوردی و پیاده روی هیئت کوهنوردی سید الشهدا(ع) روستای کهدوییه و هیئت محبان کهدوئیه با حضور خودجوش جوانان مسجد با برپایی نماز صبح در قدمگاه اسلامیه تفت آغاز شد.
مهدی کهدویی یکی از مؤسسین این هیئت کوهنوردی و شرکت کننده در مراسم معنوی پیاده روی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سال گذشته برای اولین بار حرکت کوهنوردی و پیاده روی همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع)آغاز شد و شرکت کنندگان در این پیاده روی با حمل پرچم سوگواری با حضور در روستاهای در طول مسیر از جمله سعید آباد، بیداخوید و بنادکوک به سوگواری و عزاداری نیز پرداختند.
وی افزود: این پیاده روی به مدت 36 ساعت و طی سه روز از اسلامیه تفت تا بنادکوک طول می کشد که امروز نماز ظهر را در امامزاده سید اسماعیل سعید آباد و سپس نماز مغرب و عشای امشب را در بقعه شیخ علی بنیمان بیداخوید برپا می کنیم  و فردا صبح در امامزاده علی بن عبدالله(ع)بنادکوک عزاداری خواهیم کرد.
این کوهنورد تفتی، زمان پایان این حرکت معنوی را فردا ظهر جمعه 30 تیرماه با رسیدن به مقصد روستای کهدوئیه، گلزار شهدای روستا  و عزاداری در خیمه عزای امام ششم شیعیان اعلام کرد.
آقای کهدویی، تعداد شرکت کنندگان را در آغاز حرکت امروز 30 نفر عنوان کرد و افزود: در طول مسیر و روستاهای اطراف به 40 تا 50 نفر افزایش می یابد.
وی از دیگر برنامه های این هیئت کوهنوردی  را پیاده روی سال گذشته به مناسبت دهه کرامت از کهدوئیه تا قدمگاه دهشیر با هدف ارتقای سلامتی اعضای هیئت و تشویق مردم به ورزش و برخی دیگر برنامه های فرهنگی و ورزشی همراه با پیاده روی برشمرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا