فرماندار بافق گفت: نماز ظهر عاشورا در شهرستان به عنوان یک اثر معنوي، قابليت ثبت ملي شدن را داراست.

به گزارش روابط عمومی فرماندری شهرستان بافق؛ محمد زاده رحمانی در نشست ستاد اقامه نماز که با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: اقامه نماز ظهر عاشورا در بافق داراي خصوصيات بارز و برجسته اي است.

وی با اشاره به اینکه بايد ابتدا اين رويداد، برداشت و مستند سازي شود، عنوان کرد: از مستندسازان و متخصصين استاني و کشوری در اين زمينه دعوت به عمل مي آيد.

زاده رحمانی با بیان اینکه حماسه نماز ظهر عاشورا باید از طریق صدا و سیما و همچنین رسانه ها به استان و كشور معرفی شود تصریح کرد: با ثبت ملي نماز ظهر عاشورا به عنوان اثر ميراثي ناملموس، بر داشته هاي معنوی بافق افزوده مي شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد نیز در این نشست با اشاره به برگزاری اجلاس استانی نماز  در استان یزد گفت:قبل از اجلاس کشوری نماز در ابتدا ،اجلاس استانی برگزار می شود که در سال جاری این اجلاس در چند شهرستان شاخص استان از جمله بافق برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علی حبیبیان افزود: این اجلاس با همکاری فرمانداری ودیگر نهاد های این شهرستان در نیمه دوم مهرماه سال جاری برگزار می شود.

وی همچنین از اجرای طرح مکنت در این شهرستان خبر داد و گفت:طرح مکنت ویژه مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی با محوریت آموزش معارف نماز در بافق برگزار می شود.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا