یزد فردا : مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران با اشاره به تدوین و مکتوب‌سازی ۸۷ طرح و ایده در دبیرخانه یزد حسینیه ایران گفت: دائرة‌المعارف الکترونیکی حسینیه ایران تدوین می‌شود.

 سیدحسن حسینی، مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران روز گذشته در نشست یزد، حسینیه ایران با اشاره به تدوین و مکتوب‌سازی ۸۷ طرح و ایده در دبیرخانه یزد حسینیه ایران اظهار کرد: دائرة‌المعارف الکترونیکی حسینیه ایران تدوین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برندسازی «یزد حسینیه ایران» به سه شاخصه قدمت روضه‌ها، تعداد حسینیه‌ها و سبک عزاداری‌های یزد انجام شد گفت: در این زمینه یکی از اقدامات صورت گرفته، برگزاری سوگواره ملی عکس با عنوان حسینیه ایران و رونمایی از تمبر یزد حسینیه ایران بود.
وی ادامه داد: در حوزه گردشگران خارجی هم خوشبختانه اقدامات خوبی در استان یزد صورت گرفت که در نوع خودش برای اولین بار در کشور انجام شد و مطالبی مرتبط با زیبایی‌های اسلام و قیام عاشورا به زبان انگلیسی چاپ و در اختیار گردشگران خارجی قرار گرفت.
مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران یادآور شد: تا به الان پنج هزار از این بروشورها در اختیار گردشگران خارجی قرار گرفت و ترجمه نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا هم در هتل‌های استان یزد نصب شد.
حسینی به تشکیل دبیرخانه دائمی یزد حسینیه ایران اشاره کرد و گفت: تا به الان ۸۷ ایده و طرح در دبیرخانه این کنگره تهیه و مکتوب شده و در حال حاضر پیگیری این طرح‌ها و ایده‌ها انجام می‌شود.
وی به تلاش در راستای تدوین دائره المعارف الکترونیکی حسینیه ایران اشاره کرد و ادامه داد: هیئت‌های عزاداری استان یزد ظرفیت‌های بسیار بزرگی به حساب می‌آیند که می‌توانند در زمینه‌های مخلتف اقدام به رفع مشکلات استان نمایند و حتی به نظر می‌رسد که می‌توان از ظرفیت خیر آنها برای رفع مشکل آب استان استفاده کرد.
مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران از وجود اعتماد متقابل بین هیئت‌های عزاداری و دبیرخانه این کنگره خبر داد و گفت: خوشبختانه هیئت‌های عزاداری در برنامه‌های ما شرکت کرده و همفکری و ارتباط متقابل خوبی بین این دو مجموعه وجود دارد.
حسینی با تاکید بر اینکه در برابر تهاجم فرهنگی دشمن نباید حالت تدافعی داشت، افزود: لازم است که ارزش‌های دینی خود را به طرق مختلف از جمله بروشور و کتابچه و سایر اقلام فرهنگی، در اختیار گردشگران خارجی قرار داده تا آنها زمینه‌ای برای انتقال این ارزش‌ها به کشورشان باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا