مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد از دیدار با نماینده محترم ولی فقیه وامام جمعه یزد بمناسبت هفته ملی مهارت خبر داد .

     به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد  ، بمناسبت هفته ملی مهارت مدیر کل ومسئولین اداره کل اموزش فنی وحرفه ای استان با حضرت آیت الله ناصری نماینده محترم ولی فقیه وامام جمعه شهر یزد دیدار نمودند .
     در این دیدار افضلی  مدیر کل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان یزد به معرفی و تبیین اهداف سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور پرداختند وسپس  گزارشی از عملکرد  فعالیتها و موفقیت های کسب شده توسط اداره کل ومراکز آموزشی درسال گذشته ارائه نمودند.
     در ادامه آیت الله  ناصری  ضمن خیر مقدم و تبریک هفته ملی مهارت و کارآفرینی به مدیر کل ومسئولین اداره کل ، اشتغال را یکی از اولویت های مهم نظام جمهوری اسلامی دانست و فنی و حرفه ای را بستری مناسب جهت آموزش و ایجاد اشتغال عنوان نمود و گفت : امروزه باید بتوانیم هنر و مهارت آموزی را در بین خانواده ها گسترش داده تا جوانان با مهارت های آموزشی مورد نیاز و ایجاد مشاغل جدید و نو در جامعه گامی بسوی اقتصاد مقاومتی در جامعه بردارند .
آیت الله  ناصری با اشاره به اینکه باید با همکاری سایر دستگاههای دولتی در قالب تفاهم نامه روند اجرای اشتغال پایدار را سهل وآسان نمود  گفت :هر فرد در جامعه باید دارای یک مهارت باشد و فراگیری آموزشهای مهارتی، به بانوان و دختران این توانایی را می دهد که به اقتصاد خانواده کمک کنند و خودکفا شوند  ایشان آموزش  صنایع دستی را از مقولاتی دانست که ارزش افزوده بسیار بالایی دارد  و می تواند نیاز اقتصادی جامعه و مسأله اشتغال را پاسخگو باشد . همچنین ایشان اظهارداشتند که در حین آموزش جنبه های دینی و اعتقادی ،مسئولیت پذیری ،امانتداری و صداقت در کار نیز در برنامه های آموزشی گنجانده شود که افراد پس از مهارت آموزی و ورود به بازار کار حس مسئولیت پذیری و صداقت و امانتداری را توام با مسائل دینی رعایت نمایند.

     در پایان ایت الله ناصری بااهداء لوح سپاس ،از زحمات مدیر کل ومسئولین  اداره کل آموزش فنی و حرفه ای یزد در ارتباط با ترویج فرهنگ مهارت در جامعه تجلیل وقدردانی نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا