استاندار یزد با صدور پیامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت «محمود صارمی» و تبریک روز خبرنگار اظهارداشت: حرفه خبرنگاری بدون عشق قابل تصور نیست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ متن کامل پیام «سیدمحمد میرمحمدی» بدین شرح است:
به نام خدا
خبرنگار، واژه اي آشناست كه غالب مردم جوامع مختلف، روزانه چندين و چندبار در ميان گفتار رسانه هاي ديداري و شنيداري و در ميان نوشتار روزنامه ها و مجلات مي شنوند و مي بينند، اما شايد بسياري از مردم، مرارت ها، دشواري ها و حساسيت هاي اين حرفه خطير را ندانند.
خبرنگاران حقيقت طلب با تلاشهاي شبانه روزي خود و با خلاقيت، مهارت وحسن سليقه، بهترين واژه ها را به خدمت مي گيرند تا ضمن آگاهي بخشي به آحاد جامعه، به مردم اميد بدهند و التيام بخش دغدغه هاي ايشان باشند و راه رستگاري را ترسيم نمايند.
آنها در خط مقدم آگاهي بخشي هستند. هيچ جنگ و صلحي، هيچ شادي و مصيبتي، هيچ اختراع و اكتشافي و كلاً هيچ رويداري تا زماني كه اين زحمتكشان عرصه اطلاع رساني و آگاهي بخشي درباره آن فعاليت نكنند و قلم نزنند به گوش جهانيان نخواهد رسيد. اين عزيزان مانع استيلاي ظلمت بي خبري و ناآگاهي بر جهان مي باشند.
خبرنگاران در همه بحران ها در كنار نيروهاي امداد و نجات، در همه جنگ ها در كنار سربازان و مدافعان كشورها حاضر هستند، آسيب ميبينند و مرارتها را با جان و دل تحمل مي كنند تا بتوانند رسالت و وظيفه اي را كه انتخاب كرده اند به نيكويي هرچه تمامتر به انجام برسانند.
آنها درباره همه چيز و همه كس مي نويسند و قلم مي زنند و شايد كمتر توقع داشته باشند كسي درباره آنها بنويسد و بگويد.
اينجانب با گرامي داشت ياد خبرنگار شهيد محمود صارمي خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي در مزار شريف كه در سال 1377 در كنار ساير ديپلمات هاي عزيز كشورمان به درجه رفيع شهادت نايل شد، 17 مرداد روز خبرنگار را گرامي داشته و با نهايت احترام به حرمت قلم و آنچه مي نگارد، اين روز فرخنده را به قشر زحمتكش خبرنگار تبريك ميگويم.
به اين باورم، حرفه خبرنگاري، فارغ از داشتن استعداد ذاتي و توان خوب نگارش و علاوه بر ضرورت داشتن نگاهي عميق، آگاهي وسيع و بينشي بسيط، بدون « عشق» قابل تصور نيست.
خبرنگار در جستجوي كشف حقيقت است و آن را در كمترين زمان ممكن با مردم و جامعه در ميان ميگذارد.
حق محوري، حق طلبي و حق گويي از مهمترين ويژگي هاي يك خبرنگار خوب و موفق است. يك خبرنگار حق مدار و مردم دار كه داراي وجداني بيدار و شيوه اي حرفه اي است، حتي اگر بعضاً برخي صاحبان بنگاه هاي خبري وابسته به زر و زور و تزوير از او انتظار قلب واقعيت، كتمان حقيقت و يا خداي ناكرده بدگويي از نيكان، مصلحان و دلسوزان يك جامعه را داشته باشند، مطمئناً او قداست كار، وجدان بيدار و اعتبار والاي حرفهاش را با هيچ قيمتي معامله نخواهد كرد. چرا كه او ناخداي كشتي صداقت و فروغ بخش حقيقت روشني است كه قرار است مسافران جامعه خود را در اين زمانه سخت و دشوار به سرمنزل رستگاري و تعالي روزافزون برساند.
انشاا...
درود برخبرنگاران حق طلب و خداجو و اخلاق مدار

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا