منتخبین شورای پنجم شهر یزد در فرایندی چند مرحله ای نسبت به انتخاب کاندیداهای شهرداری یزد اقدام کرده اند. این فرایندها به گونه ای بوده است که در ابتدا شاخص های شهردار مطلوب یزد طی جلساتی احصا گردید.

شوراي شهر جديد براي انتخاب شهردار ملاك هايي چون صداقت و پاکدستی، تخصص، نگاه راهبردی و جامع نگری، کارامدی، روزامدی (شناخت مدیریت نوین شهری )، مشارکت پذیری، تعامل پذیری، ریسک پذیری، یزد شناسی، دنیا دیدگی، قاطعیت، اشراف کامل به حوزه میراث فرهنگی و محیط زیست و داشتن سوابق اجرایی موفق را در نظر گرفته است.
سپس بر مبنای این شاخصه ها، نسبت به شناسایی گزینه های مناسب اقدام شد. افراد مطرح شده، پیشنهاد مستقیم اعضا و یا پیشنهادهای غیر مستقیم مطرح شده از سوی خبرگان، مدیران سابق، افراد با تجربه، متنفذ و دانشگاهیان شهر بوده اند که جمع این افراد به حدود 40 نفر رسیده است.
هم اکنون با بررسی رزومه اجمالی افراد و شنیدن توضیحات موافقین و مخالفین و درنهایت رای گیری، گزینه ها در حال کاهش یافتن است تا در مرحله بعد از طریق مصاحبه های حضوری، گزینه های نهایی مشخص شوند.
همزمان منتخبین شورا در حال دریافت رزومه تفصیلی و برنامه های کاندیداهایی هستند که تاکنون حضورشان در جمع منتخبین قطعی شده است.
در روزهای آتی مصاحبه های حضوری با این افراد آغاز خواهد شد و پس از آن اعضا تصمیم نهایی را خواهند گرفت. تلاش می شود شهردار آینده با اجماع حداکثری انتخاب شود.
اعضای شورا تلاش دارند تا در اسرع وقت شهردار جديد را معرفی کنند.
هرچند تمام ویژگی های مورد نظر قابل جمع در یک فرد نیست با این حال منتخبین شورا با سنجش کاندیداها بر مدار شاخص های مطروحه در تلاش برای رسیدن به بهترین گزینه هستند.
نظر به اینکه تاکنون فهرست گزینه ها قطعی نشده و همینطور برخی از افراد در حال بررسی و اعلام نظر در خصوص حضور و یا عدم حضورشان در جمع کاندیداها هستند و شاید در این مرحله رضایت به طرح نامشان نداشته باشند، فهرست نهایی کاندیداها در اسرع وقت جهت استحضار شهروندان محترم متعاقبا اعلام خواهد گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا