استاندار يزد با تاكيد بر بهره گيري از توان رسانه ها در گسترش روحيه اخلاق، نوع دوستي،صداقت و رواج ويژگيهاي انساني و ترويج فضاي مهر و محبت و برادري و دلسوزي در جامعه، ابراز اميدواري نمود تا خانه مطبوعات استان بتواند در اين راستا نقش و كار كرد خود را انجام دهد و از آفتهاي تهديد كننده فضاي رسانه پيشگيري نمايد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد سيد محمد ميرمحمدي در جلسه مشترك با اعضاي جديد خانه مطبوعات استان كه صبح شنبه 21 مرداد 1396 در سالن حميديا برگزار شد، ضمن تبريك روز خبرنگار و گراميداشت ياد و خاطره شهيد صارمي گفت: همواره علاقه مند به تعامل سازنده و ارتباط پويا و هدفمند با مطبوعات و رسانه ها بوده ام و به نقش و جايگاه آنها اعتقاد بسيار دارم.
استاندار يزد با اشاره به اعتماد صورت گرفته به اعضاي هيات مديره خانه مطبوعات از سوي اهالي مطبوعات استان خواستار تلاش و مراقبت اين اعضا براي پاسداري از اين اعتماد و انجام اقدامات مناسب در افزايش آن شد.
عالي ترين مقام اجرايي استان آنگاه به مسئوليت خطير مطبوعات و  رسانه ها در  تمامي عرصه ها اشاره کرد و عنوان داشت: كار شما از منظر رسانه اي تا بدان حد حساس و تاثير گذار است كه گاه انتخاب يك تيتر مي تواند مشكل ساز يا رافع مشكل باشد.
عالي ترين مقام اجرايي استان، اتحاد، همبستگي و هم افزايي اصحاب رسانه و مطبوعات استان را عامل بالندگي و پيشرفت دانست و افزود: اصلي ترين موضوعي كه در همه امور بايد مورد توجه قرار گيرد، همبستگي ، هم انديشي و اتحاد است چرا كه اختلاف عامل انفعال است و گرفتار شدن در چنين وضعيتي ، دستاوردي جز ضعف و بروز مشكلات ندارد.
ميرمحمدي با بيان اين نكته كه همواره بايد از بروز اختلاف پرهيز نمود خاطر نشان كرد : هم افزايي باعث افزايش سرعت تيمي و بالارفتن ميزان بازدهي و در نهايت  موفقيت و كسب پيروزي و رسيدن به هدف است و اين نكات بايستي مورد نظر همگان از جمله خانه مطبوعات استان قرار گيرد.
وي افزود: يكي از رسالتها و وظايف مهم و اساسي مطبوعات ، شفاف سازي، رفع ابهام و عيان كردن واقعيتهاي جامعه است منتهي اين وظيفه بايد در نهايت دقت و ظرافت انجام شود تا حرمت و كرامت افراد حفظ گردد و در فرايند شفاف سازي، آبروي ديگران لطمه نبيند.
عالي ترين مقام اجرايي استان با اشاره به بخشي از رسالت و وظايف مطبوعات در امر پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، تقويت انگيزه كار و تلاش در جامعه، افزايش اشتياق عمومي به مشاركت در فرايندهاي مدني و اجتماعي ، تحول آفريني مثبت ، اميد بخشي و تزريق آرامش به جامعه و سوق دادن آن به دوري از اختلافات ، نزاعها و خصومت و تخريب خاطر نشان كرد : يكي ديگر از اصلي ترين رسالتهاي مطبوعات و رسانه ها، جهت دهي صحيح به افكار عمومي است چرا كه مردم هر چه بيشتر با واژه ها و بازتابهاي خبري زيبا، پرمحتوي ، پرسش برانگيز، تحول آفرين و انسان ساز در  فضاي مطبوعات و رسانه ها مواجه شوند، جامعه سالم تر ، پوياتر، مشاركت پذيرتر و مقاوم تري شكل مي گيرد و اميدوارم مطبوعات و  رسانه ها در اين مسير گامهاي ارزنده اي بردارند.
ميرمحمدي آنگاه ضمن اشاره به وظايف خطير هيات مديره خانه مطبوعات در نظارت و جهت دهي مناسب به رسانه ها و افكار عمومي و رتق و فتق مشكلات اين قشر آگاه و ارزشمند جامعه تاكيد كرد: هيات مديره خانه مطبوعات استان مي تواند و بايد باهم انديشي و تعامل و برقراري ارتباط گسترده با همه اهالي مطبوعات و رسانه استان ، چشم انداز موثر و بالنده اي در فعاليتهاي رسانه اي ترسيم كند و با نظارت دقيق بر روند فضاي رسانه اي استان مدافع اصلي نقش و جايگاه رسانه در استان يزد باشد.
وي در ادامه ضمن تشكر از تلاشها و فعاليتهاي هيات مديره سابق خانه مطبوعات استان، درخصوص طرح مشكلات و پيشنهادات مطروحه از سوي حاضرين گفت :درجهت صدور دستور تجهيز و رفع مشكلات مطروحه خانه مطبوعات استان، پيش بيني و برنامه ريزي لازم صورت خواهد گرفت.
عالي ترين مقام اجرايي استان آنگاه با اشاره به طرح پيشنهادي خانه مطبوعات جهت برگزاري نشست هاي خبري مسئولين در اين مكان  تاكيد كرد: از اين پيشنهاد استقبال مي كنم و مايلم كه شخصا در اولين نشست خبري كه خانه مطبوعات برگزاري آنرا به عهده خواهد گرفت، شركت كنم.
ميرمحمدي به گسترش رسانه ها و فراگيري شبكه هاي اجتماعي و تاثير گذاري آنها بر افكار عمومي اشاره کرد و خواستار بهره گيري از توان  رسانه ها توسط اهالي مطبوعات و استفاده از ظرفيت و پتانسيل بالاي آنها در بحث خبر رساني و آگاهي بخشي شد و عنوان كرد : شايسته است تا خانه مطبوعات استان نسبت به چگونگي بهره گيري مناسب از فضاي شبكه هاي اجتماعي و رسانه هاي مجازي در امر اطلاع رساني و مقابله با آسيب هاي اجتماعي و تزريق روحيه نشاط و شادابي در جامعه برنامه ريزي كند.
استاندار يزد با تاكيد مجدد بر بهره گيري از توان رسانه ها در گسترش روحيه اخلاق، نوع دوستي، صداقت و رواج ويژگيهاي انساني و ترويج فضاي مهر و محبت و برادري و دلسوزي در جامعه، ابراز اميدواري نمود تا خانه مطبوعات استان بتواند در اين راستا نقش و كار كرد خود را انجام دهد و از آفتهاي تهديد كننده فضاي رسانه پيشگيري نمايد.
وي در پايان ضمن تاكيد بر همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي با خانه مطبوعات استان، از اعضاي خانه مطبوعات خواست تا با همفكري و هم انديشي پاسخي براي پرسشهاي ذيل بيابند و نقش و كاركرد رسانه ها و مطبوعات در پاسخگويي به اين پرسشها را بررسي كنند:
1-  چگونه مي شود با بهره گيري از توان و نقش مطبوعات و  رسانه ها، علاقه ديني و مذهبي و پايبندي مردم به مباني اعتقادي را افزايش داد ؟
2-  چگونه مي توان با بهره گيري از توان مطبوعات و رسانه ها، شاخص ها و ويژگيهاي منحصر بفرد و هويت ساز فرهنگي، ديني ، اجتماعي ، مدني و مذهبي مردم يزد را براي ايرانيان و جهانيان معرفي و تبيين كنيم؟
3-  راهكارهاي مورد نظر شما جهت بهره گيري از فضاي مطبوعات و رسانه ها براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي چيست ؟


امیدوارم فرصت‌های ازدست‌رفته در حوزه مطبوعات جبران شود


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این جلسه ضمن آرزوی موفقیت برای اعضا جدید، گفت: امیدواریم باانگیزه و استفاده از تجربه‌های قبل فرصت‌های ازدست‌رفته را در حوزه مطبوعات استان جبران کنید.
«محمدعلی طالبی» با اشاره به بهبود و رونق مطبوعات در دولت تدبیر و امید گفت: با توجه به نگاه ویژه استاندار محترم به مطبوعات و خانه مطبوعات جهت ایجاد حلقه ارتباطی با رسانه‌ها، روزهای از دست رفته را حسرت برانگیز می دانم و امیدوارم که در آینده جبران شود.
وی تأکید کرد: خانه مطبوعات می‌تواند به‌عنوان محور نشست‌های خبری و ارتباط مدیران دستگاه های استان با خبرنگاران و رسانه‌ها مطرح شود.
طالبی با آرزوی موفقیت برای اعضا جدید خانه مطبوعات، تصریح کرد: امیدوارم باانگیزه موجود و تجربه از مسائل گذشته در فعالیت‌های خود محکم بایستید تا فرصت‌های ازدست‌رفته را جبران کنید.
گفتني است در ابتداي اين جلسه ، غياثي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ، گزارشي از روند برگزاري انتخابات خانه مطبوعات ارائه نمود و سپس هر يك از حاضرين ، نظرات و پيشنهادات خود را درخصوص حوزه عملكرد و نظارتي خانه مطبوعات عنوان كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا