استاندار يزد از مديران دولتي خواست تا در هفته دولت پر رنگ تر از قبل در ميان مردم شهر و روستا حاضر شوند و به نقد و نظر و پيشنهادات و طرح مشكلات و مسائل آنها توجه خاص نموده و تمام توان خود را براي گره گشايي از مشكلات مردم معطوف دارند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد ، پيش از ظهر شنبه 21 مرداد ماه 1396 ، نشست ستاد هفته دولت و شوراي اطلاع رساني استان به رياست استاندار  يزد در سالن حميديا برگزار شد.
استاندار يزد نيز در اين نشست ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجائي و باهنر و همه شهداي دولت، به نقش ارزنده مردم در پاسداشت و مشاركت عمومي در اجراي برنامه هاي دولت اشاره كرد و خواستار ارائه راهكارهايي مناسب از سوي مديران و دستگاههاي اجرايي در راستاي جلب حضور مردم در گراميداشت برنامه هاي هفته دولت شد.
وي همچنين بر مشاركت انجمن هاي مردم نهاد و همچنين نقش آفريني خانواده معظم شهدا و ايثارگران در هفته دولت تاكيد نمود و به نقش رسانه ها در فضا سازي مناسب جهت استقبال از اين هفته اشاره كرد .
ميرمحمدي با تقدير از نقش ارزنده مردم در حمايت از انقلاب و نظام و دولت تدبير و اميد، خواستار عنايت موثر همه كارگزاران دولت در استان به رفع مشكلات و گره گشايي از كار مردم شد و افزود:مردم به هفته دولت با نگاه ارزش نهادن به فرهنگ شهيد و شهادت مي نگرند چرا كه اين هفته با شهادت دولتمردان شهيد رجايي و باهنر شكل گرفت و آنگاه كه اين نگاه در مردم تقويت شود و فرهنگ اصيل شهادت طلبي در جان مردم نقش ببندد، خودجوش و آگاهانه وارد عرصه مي شوند و با الگو برداري از حضرت اباعبداله الحسين (ع) به بسط و گسترش ظلم ستيزي، عدالت خواهي، آزادي طلبي و ترويج مباني انساني مي پردازند و اين مسائل بايد در هفته دولت، استحكام بخش ارتباط ميان مردم و دولتمردان باشد.
عالي ترين مقام اجرايي استان بر نقش اصناف و بازاريان و معتمدين محلات در راستاي مشاركت در برنامه هاي هفته دولت تاكيد كرد و آنگاه با اشاره به لزوم پرهيز از صرف هزينه هاي بالا در بحث تبليغات خاطر نشان نمود : نبايد در عرصه هزينه براي تبليغات هفته دولت، افراط صورت گيرد  چرا كه نه از منظر شرعي و نه از نگاه اجتماعي و توجه به محرومين ، اين كار صحيح و اصولي نيست و بايد از آن پرهيز كرد .
ميرمحمدي از همه مسئولين سازمانها و ادارات دولتي استان و نهادهاي تابعه خواست، تا گزارش عملكرد 4 ساله دولت تدبير و اميد را در طول اين هفته با جديت و توان بيشتر به استحضار مردم برسانند و آنانرا از اقدامات  صورت گرفته آگاه كنند.
وي همچنين از مديران دولتي خواست تا در اين هفته پر رنگ تر از اوقات ديگر سال ، در ميان مردم شهر و روستا حاضر شوند و از نزديك، به بررسي مسائل و مشكلات آنها بپردازند و به نقد و نظر و پيشنهادات و طرح مشكلات گوش فرا داده و راهكارهاي عملي جهت گره گشايي از كار مردم پيش بيني شود.
استاندار در پايان ضمن تشكر از همه دست اندركاران برگزاري مراسم و برنامه هاي هفته دولت در استان بر  لزوم نظم و برنامه ريزي موثر در راستاي اجراي برنامه های این هفته تاكيد كرد.


دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری برنامه‌های هفته دولت آماده باشند


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم برگزاری مناسب هفته دولت با مشارکت دستگاه‌های اجرای استان گفت: هفته دولت فرصت مناسبی جهت انعکاس فعالیت‌های دولت تدبیر وامید به مردم است و لازم است دستگاه‌های اجرایی استان آمادگی لازم را داشته باشند.
«محمدعلی طالبی» با گرامیداشت یاد شهیدان دولت بخصوص شهیدان رجایی و باهنر گفت: در هفته دولت امسال علاوه بر ارائه برنامه‌های یک سال گذشته، با توجه به پایان دولت یازدهم لازم است عملکردها و برنامه‌های دولت که در سطح کلان و استانی به مرحله اجرا درآمدهاست، تبیین شود.
وی تأکید کرد: برای هفته بزرگداشت دولت امسال برنامه‌ای آماده‌شده است که امیدواریم با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و مردم به احسن اجرایی شود.

در ابتداي اين جلسه داود پاك طينت دبير شوراي اطلاع رساني استان، به تشريح كميته هاي پيشنهادي در راستاي انجام اقدامات و اطلاع رساني مناسب دستگاه ها به مردم پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا