یزد فردا به ‌مناسبت دهه امامت و ولایت، طرح نصب سه پلاک ماندگار استان یزد با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی استان یزد اجرا شد.پلاک های ماندگار بر سردر منازل «محمود رهبران» هنرمند خوشنویس، مرحوم «علی اکبر شریعتی» هنرمند رشته تئاتر و مرحوم «احمد باربد» هنرمند رشته موسیقی استان یزد نصب شد تا گوشه ای از زحمات این مفاخر در خدمت به هنر این مملکت قدر دانسته شود.


، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد امروز در حاشیه اجرای این طرح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلاک ماندگار طرحی ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد شده و در سراسر کشور به اجرا در آمده است و در استان یزد نیز هفت نفر از مفاخر و هنرمندان برای اجرای این طرح معرفی شدند که امروز پلاک ماندگار منزل سه نفر از این هنرمندان و مفاخر نصب می شود.

فاطمه دانش یزدی با اشاره به اینکه ملاک ما در این طرح پیشرو بودن، تأثیرگذاری و ماندگاری شخصیت‌ها است زیرا حفظ و معرفی میراث تمدن بزرگ ایران از اولویت‌های اصلی میراث فرهنگی است، عنوان کرد: تجلیل و تکریم هنرمندان و مفاخر یک کشور موجب ماندگاری بزرگان و آثارشان در ذهن مردم می شود در همین راستا نصب پلاک ماندگار می تواند نه تنها معرف مفاخر باشد بلکه موجب معرفی آنان به نسل های بعد خواهد بود.
وی تصریح کرد: امیدواریم بر سردر خانه های تمامی هنرمندان کشورمان که موجب افتخار و مباهات ایران اسلامی هستند، پلاک معرفی آنان نصب شود تا همگان قدردان زحمات آنها باشند.

دانش یزدی عنوان کرد:پلاک های ماندگار بر سردر منازل «محمود رهبران» هنرمند خوشنویس، مرحوم «علی اکبر شریعتی» هنرمند رشته تئاتر و مرحوم «احمد باربد» هنرمند رشته موسیقی استان یزد نصب شد تا گوشه ای از زحمات این مفاخر در خدمت به هنر این مملکت قدر دانسته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: استاد مرحوم علی اکبر شریعتی ملقب به پدر تئاتر یزد متولد ۲۸ شهریور ۱۳۰۵ در یزد مشغول به پیشه معلمی بود که در پی تماشای نمایش علاقه مند به تئاتر می شود و برای راه اندازی و ارتقای تئاتر یزد زحمات فراوانی را متحمل شد.

وی اظهار داشت: استاد مرحوم احمد باربد، استاد موسیقی اصیل ایرانی و نوازنده برجسته تار، یکی از بزرگان موسیقی یزد و از اساتید ساز ایرانی تار بود که متولد بهمن ماه سال ۱۳۰۰ در محل گازرگاه بود و از سن هشت سالگی با ورود به عرصه موسیقی ایرانی توانست با استعداد والای خود مسیر ترقی را طی نماید.

دانش یزدی ادامه داد: استاد محمود رهبران در سال ۱۳۴۱ در یزد به دنیا آمد، از همان آغاز دوران دبستان علاقه‌ای وافر به خط خوش پیدا کرد و با شرکت در کلاس‌های درس ابوالقاسم صالح‌زاده، خوشنویس یزدی و استاد حمید دیرین در شیراز تا دوره عالی خوشنویسی را فرا گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد تصریح کرد: تمام هنرمندان و مفاخر شهر و کشور ما مایه مباهات و افتخار هستند که امیدواریم با ادامه روند نصب پلاک های ماندگار نام آنها را در سراسر ایران جاودانه کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا