به گزارش خبرنگار یزد فردا از طبس جلسه تقديروتشكر اززحمات استاندار محبوب و مردمي خراسان جنوبی مهندس سيد علي اكبر پرويز با حضور مهندس طلائی معاون استاندار وفرماندار ویژه طبس برگزار شد.


به گزارش خبرنگار یزد فردادر طبس  جلسه تقديروتشكر اززحمات استاندار محبوب و مردمي مهندس سيد علي اكبر پرويز با حضور مهندس طلائی معاون استاندار وفرماندار ویژه طبس و دیگر مسئولان استانی و شهرستان برگزارشد.

محمد مهدی مروج الشریعه ؛ استاندار خراسان جنوبی  در جلسه مردمی تکریم استاندار سابق خراسان جنوبی  گفت انتقال آب به استان خراسان جنوبی، از ملزومات توسعه صنعتی-معدنی منطقه است
وی افزود :در استان خراسان جنوبی با توجه به وضعیت اقلیمی، شرایط طبیعی موجود و پتانسیل های سرمایه گذاری، تامین آب از مهمترین اولویت های توسعه خواهد بود.
محمد مهدی مروج الشریعه خاطر نشان کرد :امیدوارم با تقویت همدلی و هماهنگی بین مردم و مسئولین استان، استانی آبادتر، آزادتر و امن تر داشته باشیم.
وی ضمن تشکر ازمهندس سید علی اکبر پرویزی افزود:  در این مدت بسیار مطلوب بود ؛  برای ایشان آرزوی توفیق و سلامت دارم.
استاندار خراسان جنوبیبالاترین قدرت سیاسی احزاب، پشتوانه مردمی آن دانست و خاطر نشان کرد : استاندار به عنوان نماینده عالی دولت  و نظام در استان، پدر همه جریان های سیاسی محسوب می شود و عملکرد کلی او باید ورای این جریانات و دسته بندی ها تعریف شود.
مروج الشریعه گفت در عین حال ؛ استاندار به عنوان نماینده عالی دولتی که دارای یک منشور فکری خاص و مشی سیاسی تعریف شده است و با داشتن همین مشی فکری موفق به اخذ رای اعتماد اکثریت قاطع مردم در انتخابات شده است، قطعا این مشی و خط فکری را باید پذیرفته و دنبال کند.
وی تاکید کرد : همانطور که در جلسه هیات دولت هم گفتم، اینجا هم صادقانه عرض می کنم که هیچ برنامه ای برای تصدی استانداری و یا هر پست دیگری نداشتم و گفتگویی در این خصوص با جریانات سیاسی انجام نداده بودم.
استاندار خراسان جنوبی خبر داد :مقدمه منشور دوباره ایران که توسط دکتر حسن روحانی رئیس محترم جمهور نگارش شده است دارای نکات پرباری بود، که باید مدنظر قرار گرفته و کلمه به کلمه اجرایی شود.
وی تاکید کرد : تلاش جریانات سیاسی و فکری باید معطوف به تغییر و تحول فضای اجتماعی و خروج از انسداد فرهنگی جامعه باشد و نقش آفرینی فعالین سیاسی و اجتماعی در راستای رسیدن به جامعه ای پویا و سالم فعالیتی ماندگار خواهد بود.
این فعال سیاسی گفت :همانطور که ما امروز در خصوص تحولات عصر مشروطه و دوره پهلوی در حال بحث و گفتگو هستیم و یاد بزرگان و فعالان آن روزگار را گرامی می داریم، آیندگان نیز عملکرد ما را در بستر تاریخ سیاسی اجتماعی ایران مورد بررسی و قضاوت قرار خواهند داد.
انسجام فکری و حفظ یکپارچگی فعالین سیاسی و اجتماعی، به تغییر فضا و تحکیم بنیادهای فکری جامعه خواهد انجامید.
محمد مهدی مروج الشریعه گفت : رسیدن به توسعه پایدار، منوط به مشارکت همه لایحه های اجتماعی مردم  در روند توسعه اقتصادی و سیاسی کشور خواهد بود.
استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد :توسعه همه جانبه کشور و استان نباید تنها از طریق یک یا چند سازمان و یا نهاد صورت پذیرد، بلکه برای توسعه پایدار در همه جنبه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، شکل گیری یک جریان فکری با مشارکت وسیع مردم به عنوان منبع تحولات جامعه لازم خواهد بود.
مروج الشعریه ضمن اشاره به این موضوع حمایت ازتوسعه سیاسی، به تقویت نهادهای مدنی و رشد فکری جامعه می انجامد خاطر نشان کرد:هر تشکل و جریان سیاسی و فکری که قصد دارد، در بلند مدت تاثیر گذار باشد؛ باید بتواند در لایه های مختلف مردم حضور فعالانه داشته باشد.
استاندار خراسان جنوبی گفت :در سالهای قبل از تفکیک استان خراسان بزرگ ، به عنوان مسئول طرح توسعه جنوب استان خراسان به مدت 9 سال انجام وظیفه کرده ام؛
در همین حال وی خاطرنشان کرد :با توجه به این تجربه 9 ساله و سابقه اجرایی در استان های سیستان وبلوچستان و خراسان رضوی به عنوان همسایه های جنوبی و شمالی استان خراسان جنوبی، بر کلیه مباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان اشراف دارم.
مقام عالی دولت در استان با اشاره به گفتگوی خود با دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، تصریح کرد: طی این گفتگو، جلب نظر و عنایت ویژه هیات دولت به موضوع تامین آب شرب و انتقال آب جهت مصارف صنعتی و معدنی را خواستار شدم










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا