به گزارش خبرنگار یزد فردادر طبس

 جلسه تقديروتشكر اززحمات استاندار محبوب و مردمي مهندس سيد علي اكبر پرويز با حضور مهندس طلائی معاون استاندار وفرماندار ویژه طبس و دیگر مسئولان استانی و شهرستان برگزارشد.

اولین حضور رسمی دکتر مروج الشریعه در استان بعد از معارفه  به عنوان استاندار در مراسم تجلیل از مهندس پرویزی

 

محمد مهدی مروج الشریعه ؛ استاندار خراسان جنوبی  در جلسه مردمی تکریم استاندار سابق خراسان جنوبی مطرح کرد:
بخش اول

انتقال آب به استان خراسان جنوبی، از ملزومات توسعه صنعتی-معدنی منطقه است

در استان خراسان جنوبی با توجه به وضعیت اقلیمی، شرایط طبیعی موجود و پتانسیل های سرمایه گذاری، تامین آب از مهمترین اولویت های توسعه خواهد بود.

امیدوارم با تقویت همدلی و هماهنگی بین مردم و مسئولین استان، استانی آبادتر، آزادتر و امن تر داشته باشیم.

خدمات مهندس سید علی اکبر پرویزی در این مدت بسیار مطلوب بود ؛  برای ایشان آرزوی توفیق و سلامت دارم.

بالاترین قدرت سیاسی احزاب، پشتوانه مردمی آن است.

استاندار به عنوان نماینده عالی دولت  و نظام در استان، پدر همه جریان های سیاسی محسوب می شود و عملکرد کلی او باید ورای این جریانات و دسته بندی ها تعریف شود.

در عین حال ؛ استاندار به عنوان نماینده عالی دولتی که دارای یک منشور فکری خاص و مشی سیاسی تعریف شده است و با داشتن همین مشی فکری موفق به اخذ رای اعتماد اکثریت قاطع مردم در انتخابات شده است، قطعا این مشی و خط فکری را باید پذیرفته و دنبال کند.

همانطور که در جلسه هیات دولت هم گفتم، اینجا هم صادقانه عرض می کنم که هیچ برنامه ای برای تصدی استانداری و یا هر پست دیگری نداشتم و گفتگویی در این خصوص با جریانات سیاسی انجام نداده بودم.

بخش دوم

مقدمه منشور دوباره ایران مد نظر مسئولین و فعالین سیاسی قرار گیرد.

مقدمه منشور دوباره ایران که توسط دکتر حسن روحانی رئیس محترم جمهور نگارش شده است دارای نکات پرباری بود، که باید مدنظر قرار گرفته و کلمه به کلمه اجرایی شود.

تلاش جریانات سیاسی و فکری باید معطوف به تغییر و تحول فضای اجتماعی و خروج از انسداد فرهنگی جامعه باشد.

نقش آفرینی فعالین سیاسی و اجتماعی در راستای رسیدن به جامعه ای پویا و سالم فعالیتی ماندگار خواهد بود.

همانطور که ما امروز در خصوص تحولات عصر مشروطه و دوره پهلوی در حال بحث و گفتگو هستیم و یاد بزرگان و فعالان آن روزگار را گرامی می داریم، آیندگان نیز عملکرد ما را در بستر تاریخ سیاسی اجتماعی ایران مورد بررسی و قضاوت قرار خواهند داد.
انسجام فکری و حفظ یکپارچگی فعالین سیاسی و اجتماعی، به تغییر فضا و تحکیم بنیادهای فکری جامعه خواهد انجامید.

 رسیدن به توسعه پایدار، منوط به مشارکت همه لایحه های اجتماعی مردم  در روند توسعه اقتصادی و سیاسی کشور خواهد بود.

توسعه همه جانبه کشور و استان نباید تنها از طریق یک یا چند سازمان و یا نهاد صورت پذیرد، بلکه برای توسعه پایدار در همه جنبه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، شکل گیری یک جریان فکری با مشارکت وسیع مردم به عنوان منبع تحولات جامعه لازم خواهد بود.

حمایت ازتوسعه سیاسی، به تقویت نهادهای مدنی و رشد فکری جامعه می انجامد.

هر تشکل و جریان سیاسی و فکری که قصد دارد، در بلند مدت تاثیر گذار باشد؛ باید بتواند در لایه های مختلف مردم حضور فعالانه داشته باشد.

در سالهای قبل از تفکیک استان خراسان بزرگ ، به عنوان مسئول طرح توسعه جنوب استان خراسان به مدت 9 سال انجام وظیفه کرده ام؛

با توجه به این تجربه 9 ساله و سابقه اجرایی در استان های سیستان وبلوچستان و خراسان رضوی به عنوان همسایه های جنوبی و شمالی استان خراسان جنوبی، بر کلیه مباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان اشراف دارم.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به گفتگوی خود با دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، تصریح کرد: طی این گفتگو، جلب نظر و عنایت ویژه هیات دولت به موضوع تامین آب شرب و انتقال آب جهت مصارف صنعتی و معدنی را خواستار شدم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا