مدیر کل اموزش فنی حرفه ای استان یزد گفت: سالانه بین 650تا 700 نفر در آموزش های مهارتی در شهرستان خاتم آموزش می بینند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد :افضلی در حاشیه بازدید از مرکزآموزش فنی حرفه ای صاحب الزمان و آموزشگاه های آزاد شهرستان خاتم در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان یزد گفت :سالانه بین 650تا 700 نفر را در آموزش های مهارتی در بخش دولتی و آموزشگاه های آزاد  در شهرستان خاتم آموزش می بینند و می توانند با فرا گرفتن آموزش مهارتی مستقیما وارد بازار کار شوند.

 مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد در رابطه با بحث تامین تجهیزات وبحث منابع انسانی افزود: امیدواریم با همکاری فرماندار وسایر مسئولان شهرستان ما شاهد رونق بخشی آموزش های مهارتی در شهرستان خاتم واستفاده بهینه از مجموعه ای که در این شهرستان وجود دارد را روز به روزشاهد بهتر استفاده کردن باشیم.

وی در ادامه افزود ;در شهرستان خاتم شش کار گاه آموزشی  جوشکاری، برق ،تعمیرماشین الات کشاورزی، خیاطی و کامپیوتروجود دارد افراد می توانند با فراگیری آموزش های مهارتی در پایان دوره گواهینامه های مهارتی دریافت کنندو  به عنوان کارافرین مشغول به کار بشوند.

 افضلی گفت: با گرفتن تسهیلات بانکی از صندوق کار افرینی امید تسهیلات کم بهره بتوانند یک بنگاه اقتصادی راه اندازی کنند .

 وی ادامه داد: آموزش های مهارتی در قالب تیم سیار در محل کتابخانه عمومی شهرستان و در روستاها به ویژه روستاییان وعشایر   راه اندازی شده است و همه افراد می تواننداز این آموزش های مهارتی بهرمند شوند واز مزایای گواهینامه های ان استفاده لازم را ببرند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا