پروژه‌ی اصلاح و بهینه‌سازی تابلوهای AC پست‌های ASEA شرکت برق منطقه ای یزد تکمیل شد و تمامی این تابلوها برق‌دار شدند.

علی‌اکبر صالحي، مجري طرح‌های اصلاح و بهینه‌سازی و تعميرات اساسي شرکت برق منطقه‌ای یزد با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه سیستم تغذیه AC پست‌های ASEA اشکالات عمده‌ای از جمله: عمر کارکرد بالا، نبود لوازم‌ یدکی، دستی بودن سیستم چنج اوور (تغییر اتوماتیک) و عدم امکان توسعه را داشتند ؛ لذا اصلاح و بهینه‌سازی این تابلوها در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که اجرای پروژه اصلاح و بهینه‌سازی برای پست فیض‌آباد به‌عنوان اولویت اول و به‌صورت پایلوت انجام گرفت و تابلوها تعویض و برق‌دار شدند؛ گفت: در ادامه با استفاده از تجربه اجرای پروژه در پست فیض‌آباد، سیستم‌های تغذیه AC پست‌های غرب و مهریز نیز با روش اجرایی بهتری انجام و برق‌دار شدند.

مهندس صالحی با بیان این‌که در سال 95 اجرای پروژه برای پست‌های باقیمانده شرق و 63 اردکان آغاز شد؛ اظهار داشت: با تکمیل تجارب به‌دست‌آمده در سایر پست‌ها، سیستم تغذیه AC این دو پست نیز بهینه‌سازی و اخیراً برق‌دار شدند و هم‌اکنون امکان بهره‌برداری مطمئن و پایدار از تابلوهای جدید امکان‌پذیر شده است.

مجري طرح‌های اصلاح و بهینه‌سازی و تعميرات اساسي شرکت برق منطقه‌ای یزد، اجرای سیستم چنج اوور بین سه ترانس پست شرق و فراهم شدن امکان رویت و فرمان پذیری سیستم مذکور در مرکز دیسپاچینگ را از دیگر اقدامات برجسته اجرای این پروژه در دو پست شرق و 63 اردکان برشمرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا