یزد فردا : جانشین مدیر حج و زیارت استان یزد گفت‌: حضور در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی فقط می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند.

علی‌محمد حسینی‌پور  اظهار داشت: تاکنون از طریق سامانه سماح بیش از 613 نفر ثبت نام کرده‌اند و متقاضیان می‌توانند هم به صورت شخصی و هم با مراجعه به یکی از 61 دفتر زیارتی فعال و تحت نظارت حج و زیارت در استان برای ثبت نام از طریق سامانه سماح اقدام کنند.
وی افزود: پس از پیش ثبت نام، عاشقان شرکت در این همایش بزرگ می‌توانند پس از استقرار کنسولگری عراق که در هفته نخست مهرماه در استان‌ ایجاد می‌شود، نسبت به اخذ روادید اقدام کنند.
حسینی‌پور بابیان اینکه زایران برای شرکت در همایش اربعین در سامانه سماح ثبت نام کنند و از سفرهای شخصی بدون روادید خودداری کنند ادامه داد: ثبت نام کنندگان در سامانه سماح از مزایایی همچون برخورداری از بیمه، حمل و نقل و خدمات بهره‌مند می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: 23 موکب توسط کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان یزد در مسیرهای در مرز چزابه‌، شهر مقدس کربلا‌، شهر مقدس نجف و شهر مقدس کاظمین ده روز  قبل و پنج روز بعد از اربعین  از زائران پیاده‌روی اربعین پذیرایی می‌کنند.
حسینی پور ادامه داد: متقاضیان پیاده روی اربعین می بایست گذرنامه دارای اعتبار تا پایان سال 96 را در اختیار داشته باشند و در مدت باقیمانده نسبت به دریافت یا تمدید گذرنامه خود اقدام نمایند.
جانشین مدیر حج و زیارت استان یزد یادآورشد: بیش از 27 هزار نفرمتقاضی در اربعین حسینی سال 95 در قالب چهار هزار و 961 گروه به صورت هوائی و زمینی به عتبات عالیات عراق اعزام شدند که پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال به بیش از 30 هزارنفر برسد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا