همزمان با ظهر اولین روز مهرماه آوای توحید درمدارس استان یزد طنین انداز شد و دانش آموزان اولین نمازجماعت سال تحصیلی را به جماعت اقامه کردند .


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد درمراسمی که به همین مناسبت با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداریزد ، نماینده وزیر آموزش و پرورش و جمع کثیری از مسئولان استانی دردبیرستان شاهد شهید رمضان زاده آموزش و پرورش ناحیه یک یزد برگزارشد ابتدا حاضران فریضه ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد اقامه کردند .
سپس آیت الله محمد رضا ناصری درسخنانی  با گرامیداشت ماه محرم و هفته امر به معروف ونهی ازمنکر از دست اندرکاران آموزش وپرورش استان قدردانی کرد و از دانش اموزان خواست با بهره گیری از امکانات و فضای فراهم شده برای رشد وتعالی خود تلاش کنند .
امام جمعه یزد از امر به معروف و نهی ازمنکر به عنوان احساس مسئولیت آحاد مردم نسبت به یکدیگر یاد کرد و گفت : درجامعه اسلامی ، انسان مومن نسبت به جامعه و سایر مسلمانان بی تفاوت نیست . بلکه همه نسبت به هم مسئولند و باید در طی طریق کمال همدیگر را یاری نمایند
وی با یادآوری این نکته که امام حسین (ع)همه چیزش را درراه امر به معروف و نهی از منکر داد از دانش آموزان خواست به نماز اهمیت بدهند و درنمازهای جمعه و جماعات شرکت کنند
ایشان عصبانیت دشمنان از ملت ایران را به خاطر پیشرفت های ایران اسلامی دانست و گفت : شما دانش اموزان با قدرت تفکر والا ، استعداد بی نظیر قدر این نعمت ها ی الهی را بدانید و برای رشد وتعالی خود تلاش کنید .
آیت الله ناصری درپایان به ارزش وقت اشاره کرد واز دانش آموزان خواست کمتر وقت خود را به فضای مجازی اختصاص دهند بلکه این گوهر گرانبها را صرف عبادت ، مطالعه و تلاش برای تعلیم وتربیت خود نمایند.
درادامه این مراسم یکی از دانش اموزان عضو یادآوران امر به معروف و نهی از منکر پیمان نامه یادآوران را قرائت کرد و برنامه های گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر عملا درمدارس آغازشد
برافراشتن پرچم عزای حضرت سید الشهدا ، عزاداری و مرثیه سرائی از دیگر برنامه های این مراسم بود










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا