معلولین-رئیس جمهور -دولت نهم -
    
 
یزدفردا "رئیس‌جمهور اندیشه، شخصیت و اراده انسانی را بالاتر و مهمتر از وضعیت جسمانی انسان دانست و گفت: توانمندی‌هایی ارزشمند و ماندگار است كه از درون انسان شكل گرفته و شكوفا شود.
دكتر محمود احمدی‌نژاد سه‌شنبه شب در آستانه روز جهانی معلولان در دیدار جمعی از معلولان نخبه و توانمند كشورمان با بیان اینكه باور و اعتقاد دارم، انسان ناتوان وجود ندارد، اظهار داشت: خدا انسان را در بالاترین سطح ممكن خلق كرده است و انسان یعنی توانمندی كسی كه بر انسانیت خود اشراف داشته باشد، ناتوان نیست.
وی افزود: اتفاقاً در فرهنگ و اعتقادات مردم كشورمان نیز استعدادی از انسان مورد توجه است كه به نوع وضعیت جسمی كوچك‌ترین ارتباطی ندارد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینكه شخصیت‌های بزرگی در كشورمان داشتیم كه 15-10 سال در یك اتاق زندگی كرده‌اند و از همان نقطه دنیا را اداره كرده‌اند خاطرنشان كرد: بنابراین یك جا بودن مانعی در مقابل اراده و همت انسان نیست و اراده انسانی بر هر مانعی و بر محیط طبیعی غلبه دارد.
دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه واژه «معلول» برایم خوشایند نیست گفت: در این واژه به نوعی تخریب روحیه وجود دارد و باید این باور را در جامعه ایجاد كنیم كه معلولین ناتوان نیستند. دنیای مادی پر از دشواری است و كسانی كه در راه خدا سختی‌های بیشتری را تحمل می‌كنند اجر و پاداش بالاتری دریافت می‌كنند بنابراین وجود موانع، مانع مأموریت‌های اجتماعی نیست.
رئیس‌جمهور با تأكید بر اینكه همه موجودات عالم آیه‌ای از آیات الهی هستند در پاسخ به سخنان یكی از معلولان گفت: خداوند شما را خلق نكرده كه مایع عبرت دیگران باشید. آنچه از انسان باقی می‌ماند انسانیت و ارزش‌های بالای انسانی است كه اتفاقاً ارتباطی به «ویلچر» و «عصا» ندارد.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه برای ساختن جامعه در كنار همت، برنامه و توكل به خدا، وجود منابع ضروری است، اظهار داشت: ایران كشوری بزرگ با اقتصادی بزرگ است و امروز جزء 17 اقتصاد اول دنیا هستیم، در چنین شرایطی طبیعی است كه هزینه‌های مدیریت كشور نیز بالا باشد.
وی افزود: رقم بودجه كشورمان به درآمدهای نفتی بستگی دارد و این درآمدها نیز تحت سیطره اقتصاد ظالمان همواره در نوسان می‌باشد. آنها هستند كه قیمت نفت را با اهداف سیاسی و اقتصادی تعیین می‌كنند، با چنین شرایطی باید تلاش كنیم از یك طرف ارتباط خود را با این شرایط قطع كنیم و از طرف دیگر منابع جدیدی برای اداره كشور ایجاد نماییم.
دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه ایران از لحاظ ثروت مادی و انسانی كشوری غنی است اما از این ثروت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود، تصریح كرد: متاسفانه در كشورمان اصراف و عدم استفاده درست از منابع را شاهد هستیم به نحوی كه هیچ كشوری مثل ایران منابع خود را به راحتی هدر نمی‌دهد در بخش انرژی بالاترین سرانه مصرف را در سطح جهان داریم و به اندازه 8-6 برابر دنیا انرژی مصرف می‌كنیم در حالی كه با مصرف كمتر نیز می‌توان همین امورات را اداره كرد.
وی پایین بودن ارزش انرژی را از دلایل مصرف نادرست و اصراف برشمرد و خاطرنشان كرد: در گذشته دولت‌ها بنا به دلایلی سنگین‌ترین یارانه را به صورت عام در بخش انرژی توزیع كردند كه البته این رقم هم به طور یكسان در بین 70 میلیون توزیع نشده است چرا كه كمتر از 30 درصد از جمعیت كشور از بیش از 70 درصد انرژی برخوردار شده اند .
رئیس‌جمهور تصریح كرد: امروز زمان آن است كه تصمیمات بزرگی برای مدیریت كشور اتخاذ كنیم و اصلاح ساختار بودجه و منابع ضروری است و البته برای این اقدام هماهنگی و همكاری دولت و مجلس ضروری است.
در این مراسم همچنین دكتر احمدی‌نژاد به تعدادی از معلولان برگزیده و نهادهایی كه در خدمت‌رسانی به معلولان فعال هستند، تندیس ملی شهید فیاض‌بخش اهدا شد.
همچنین از سوی معلولان نیز لوح سپاسی به رئیس‌جمهور اهدا گردید.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا