یزدفردا::معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد در بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی بیان داشت: قصه نقش چشمگیری در انتقال فرهنگ و ارزش های معنوی و تمدنی جامعه دارد.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا؛ "محمدعلی طالبی" اظهار داشت: در زمانی که ایجاد ارتباطات فرهنگی با سایر ملت ها کار دشواری است؛ قصه می تواند پلی ارتباطی بین فرهنگ ها و ارزش های ملت ها باشد.
وی در ادامه افزود: قصه نقش چشمگیری در انتقال فرهنگ و ارزش های معنوی و تمدنی جامعه دارد و از آنجا که قصه زاینده و پویا است می تواند با الهام از شخصیت های قصه ها، در بستر سازی و پرورش خلاقیت نقش کودکان موثر باشد.
طالبی با اشاره به برگزاری جشنواره قصه گویی در یزد یاد آور شد: این جشنواره با کیفیت بالایی برگزار شد که ضمن آثار مفید نام برده، سبب ارتقای توانمندی ها و کشف ظرفیت های فرهنگی جامعه می شود. قصه آیینه ای از فرهنگ و تمدن ایران و ایرانی است و باید بیش از پیش به آن توجه کرد.
رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در مصاحبه با پانای یزد اظهار داشت: در نهاد کتابخانه ها طی دو سال گذشته سعی شد برای همکاران کتابدار بخش کودک دو دوره آموزش قصه گویی برگزار شود که در هر دوره بیش از 20 نفر از همکاران ما حضور پیدا کردند.
وی در ادامه افزود: امیدواریم در کتابخانه ها و بخش کودک بیش از پیش قصه گویی رواج یابد تا کودک و نوجوانان سراسر استان بتوانند از این مهم استفاده کنند.
دوست فاطمی ها با اشاره به عملکرد نهادکتابخانه ای استان یزد بیان داشت: در کنار قصه گویی، نشست های کتاب خوان نقد کتاب، رونمایی کتب و برنامه های متعددی جهت افزایش سرانه مطالعه و علاقه مندی مردم به کتاب و کتاب خوانی در حال انجام است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا