حسین مسرّت

یزدفردا:  حسین مسرّت/    درشهر یزد خوشبختانه بناهای فاخر و ارزشمند زیادی از گذشته برجای مانده که با همّت مدیران استان می تواند به مکان های خوب و مناسبی  برای عرضۀ محصولات فرهنگی و نمایشگاه های فرهنگی مانند: نمایشگاه کتاب ،خوشنویسی، نقّاشی وغیره تبدیل شود.
      چند دهه پیش با همین اندیشه، کارخانۀ ریسندگی اقبال یزد که قرار بود ویران شود و به جایش پاساژ یا بنایی همانند ساخته شود، بر اثر دور اندیشی مدیران ارشد وقت استان، تبدیل به پارک فن آوری اقبال شد. و امروز یکی از بناهای آبرومند و دیدنی یزد است. اکنون هم با همین اندیشه یعنی نگهداری از میراث صنعتی استان دومین کارخانۀ کهن یزد به نام کارخانۀ جنوب از سوی شهرداری یزد خریداری شده است.
      شهر یزد به رغم گستردگی فضاهای آن و وجود دانشگاه ها ومراکز آموزش عالی چندگانه، شوربختانه فاقد جایگاهی برای نمایشگاه کتاب است و در این سالیان هربار در مکانی که متناسب با نمایش و فروش کتاب نیست، برگزار می شود و خریداران کتاب را خسته و ناخرسند به خانه بازمی گرداند؛ دوری از شهر و عدم وجود وسایل آمد و شد شهری بی گمان بر استقبال  مردم از زیباترین و فرهنگی ترین رویداد سال یزد تاثیر گذار است .
    اکنون که خوشبختانه این فضا در دسترس است و از هرسو می توان بدان راه یافت و درکنارش چندین بزرگراه واقع است و روبرویش بوستان با صفایی است، جای آن دارد که با دور اندیشی شهردار محترم و بذل توجّه مدیران ارشد استان با صرف هزینه ای کم تبدیل به یکی از زیباترین مکان های فرهنگی یزد گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا