یزدفردا:با رای اعتماد هیئت وزیران محمود زمانی قمی استانداریزد ،اکبر بهنام جو استاندار اردبیل ،محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان ، محمد اسلامی ورنام خواستی استاندار مازندران شدند.

یزدفردا:با رای اعتماد هیئت وزیران محمود زمانی قمی استانداریزد ،اکبر بهنام جو استاندار اردبیل ،محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان ، محمد اسلامی ورنام خواستی استاندار مازندران شدند.

به گزارش یزدفردا :هیئت وزیران در ادامه جلسه به استانداران پیشنهادی استان­های اردبیل، اصفهان، مازندران و یزد رأی اعتماد داد.

بر این اساس، آقایان اکبر بهنام جو، محسن مهرعلیزاده، محمد اسلامی ورنام خواستی و محمود زمانی به ترتیب به عنوان استانداران استان­های اردبیل، اصفهان، مازندران و یزد منصوب شدند.

رییس­ جمهور با تبریک مسئولیت استانداران و فرصت خدمتی که در اختیار آنان برای خدمت به مردم قرار گرفته است، آنان را به رعایت اعتدال، تلاش بر حفظ وحدت مردم، رعایت حقوق اقوام و مذاهب، زنان و جوانان توصیه کرد.

ارتباط با ائمه جمعه، شخصیت­های سیاسی، مذهبی و جریان­های مختلف از دیگر توصیه­ های رییس­ جمهور بود.

دکتر روحانی استان­های اصفهان و یزد و مازندران را از لحاظ گردشگری دارای اهمیت ویژه دانسته و استانداران این استان­ها را به توسعه صنعت گردشگری در استان سفارش کرد.

وی مردم استان اصفهان را مردمی وفادار، پرتلاش، خوش فهم و فعال و با نقش‌­آفرینی­‌های مهم و نمونه در انقلاب و دفاع مقدس ذکر کرد و آقای مهرعلیزاده را با تجربیات خوب و متنوع عضوی سیاسی، اجرایی و با سوابق ارزنده دانست و بر ارتباط بسیار صمیمی با شخصیت بسیار ارزشمند آیت­ اله مظاهری که همواره کمک نظام و دولت و خیرخواه آن بوده، توصیه نمود.

رییس‌­جمهور، استان مازندران را به لحاظ کشاورزی، صنعتی، برخورداری از بنادر مهم، همسایگی با کشورهای مختلف و فرصت­‌های ارتباطی دارای اهمیت ذکر کرد و ضمن تأکید بر لزوم توسعه صنعتی سازگار با محیط زیست در استان و اتخاذ تدابیری برای حل مشکل زباله در این استان و دیگر استان­های شمالی کشور،
دستگاه­های مسئول از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و شهرداری­ها را به حل این مشکل و حفظ جنگل­ها و برقراری تعادل بین شرق و غرب مازندران در تقسیم­بندی منابع سفارش کرد.

دکتر روحانی استاندار یزد را به تقویت الفت مذهبی و رعایت حقوق زرتشتی­ها که از اصیل­‌ترین ایرانی­‌های قدیمی و باستانی هستند و دین آنان در قانون اساسی به عنوان دین رسمی پذیرفته شده است، سفارش کرد و اظهار داشت که همواره یکی از افتخارات اسلام روابط مسالمت­‌آمیز با مردم دیگر و احترام به آنان بوده است.

وی استان اردبیل را که مردمان شریف آن در عشق به اهل بیت زبانزد هستند، به جهت همسایگی با کشور آذربایجان و روابط خوب و قابل گسترش با این کشور از استان­های مهم ذکر کرد و بر توسعه همکاری­‌های اقتصادی با کشورهای همسایه تأکید نمود.

رییس­ جمهور تلاش برای آبادانی­ کشور و فرصت خدمت به مردم را از توفیقات الهی دانست و تأکید کرد که ضمن شکرگزاری و بهره­ گیری از این فرصت تلاش کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا