در مدت برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کیش، تعدادی سرمایه گذار و مدیران شرکت های سرمایه گذاران کشورهای مختلف از جمله آلمان، هندوستان، ترکیه، ژاین و مسئولان شرکت های داخلی فعال در این حوزه به خصوص انرژی خورشیدی و ساخت هتل در غرفه استان یزد حضور یافتند و ضمن بازدید مذاکراتی را انجام دادند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اعلام این خبر گفت: در حاشیه این بازدید، نشست و مذاکراتی در خصوص جذب سرمایه گذاری در استان با سرمایه گذاران خارجی انجام و زمینه ها ، فرصت ها، مشوق ها و راهنمایی لازم در این زمینه به طرف های خارجی ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " محمد دهقان منشادی " افزود: همچنین در این نشست ها، سرمایه گذاران خارجی ضمن استقبال از انجام فعالیت های اقتصادی در یزد، آمادگی خود را برای انجام سرمایه گذاری در این استان اعلام کردند.

وی اظهار داشت: حضور در این نمایشگاه دستاوردهای خوبی به همراه داشت و اداره کل امور اقتصادی و دارایی و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد به عنوان متولی امور اقتصادی و سرمایه گذاری ظرفیت ها و فرصت های لازم را در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی، میراث فرهنگی و گردشگری و عمرانی شهری در قالب لوح فشرده، پوستر، برشور، عکس و فیلم  معرفی کردند.

وی استقبال از غرفه استان یزد در این نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: شرکت مختلف داخلی و خارجی فعال در حوزه سرمایه گذاری از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور داشتند و شرکت صنعتی و معدن چادرملو از استان یزد نیز در آن حضور فعال داشت.

نهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و چهارمین نمایشگاه بورس، بانک ، بیمه و خصوصی سازی به طور همزمان از 8 تا 11 مهرماه در مرکز نمایشگاههای بین المللی کیش برگزار شد.

سرو سامان دادن به مراحل صدور مجوز سرمایه گذاری و کاهش مشکلات آن، برگزاری نشست با سرمایه گذاران، بهبود شرایط سرمایه گذاری، تلاش برای جذب سرمایه گذاری، افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری،  ایجاد شرایط همدلی و همفکری میان دستگاههای متولی امور، رایزنی با شرکت های داخلی و خارجی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری از جمله اقدامات موثر اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در حوزه سرمایه گذاری می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا