دهقانی با تاکید بر جدیت در سرعت بخشیدن به حل مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری در مهریز، از همکاری و مساعدت فرماندار و مسئولان مرتبط با صنعت که در حد توانشان برای رفع این مشکلات کوشیده اند، قدردانی کرد.زاده

وحیدرضا دهقانی زاده مدیر عامل انجمن مدیران صنایع و معادن شهرستان مهریز با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی به عنوان بزرگترین منابع تولید و اشتغال کشور پس از یک دوره بحران به واسطه تحریم ها و مشکلات اقتصادی نظیر تورم و رکود، مشکلات بسیاری را تجربه کرده اند، اظهار داشت: مهریز به دلیل همجواری با شاهراه اصلی کشور و نزدیکی به مرکز استان و داشتن آب و هوای مناسب و زمینهای مسطح یکی از مهمترین شهرستانهای استان یزد است که مورد نظر سرمایه گذاران و صنعتگران برای احداث مجموعه های تولیدی است اما صنعت و توجه به صنعتگران آنگونه که باید در این شهرستان مورد توجه واقع نشده و صنعت وضعیت مطلوبی ندارد.

وی افزود: آنچه بیش از عدم توسعه بسیاری از واحدهای صنعتی شهرستان طی سال های اخیر به چشم می خورد، کاهش ظرفیت تولید این واحدها تا مرز تعطیلی است به گونه ای که هم اکنون اکثر واحدهای تولیدی شهرستان در آستانه تعطیلی و یا با نیمی از ظرفیت خود کار می کنند که تعطیلی چندین واحد بزرگ شهرستان از قبیل فراوری پسته و تعدیل نیروی دیگر واحدها و بیکاری بیش از ۷۰۰ نفر گواه این موضوع است.

دهقانی زاده ادامه داد: شهرستان مهریز با توجه به پتانسیل های بالایی که در ابعاد مختلف دارد، آنگونه که برازنده نامش و تلاش مرمان و صنعتگرانش است، مطرح نشده و در حق این شهرستان کوتاهی شده است.

مدیرعامل انجمن مدیران صنایع و معادن مهریز یادآور شد: صنعت و صنعتگر در مهریز جایگاهی ویژه دارد و شهرستان دارای پتانسیل‌های زیادی است البته مسیر پیشرفت صنایع در شهرستان مهریز مانند تمام کشور، هموار نیست و با چالش‌های زیادی مواجه است که از جمله این چالش‌ها می‌توان به مشکلات مربوط به تامین اجتماعی و مالیات اشاره کرد.

وی با تاکید بر جدیت در سرعت بخشیدن به حل مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری در مهریز، از همکاری و مساعدت  فرماندار و مسئولان مرتبط با صنعت که در حد توانشان برای رفع این مشکلات کوشیده اند، قدردانی کرد.

دهقانی زاده ادامه داد: واحدهای تولیدی در حال حاضر برای ادامه فعالیت خود با مشکلات جدی مواجه هستند و برای عبور از این موانع به کمک دستگاههای دولتی و بانک ها نیازمند دارند بنابراین همه باید با همکاری و تشریک مساعی بیش از پیش، در راستای حل مشکلات مالی واحدها و تسهیل امور جاری، اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: صنعتگران استان نیز انتظاراتی دارند که بنده به نمایندگی از آنها از مدیر ارشد استان و معاونان وی درخواست دارم فاصله بین صنعت و مدیران ارشد استان را کم کنند و جلسات هم‌اندیشی بیشتری با صنعتگران داشته باشند.

دهقانی زاده یادآور شد: مهم‌ترین مشکل ما صنعتگران به جز مسائل و تنگناهای مالی، عدم توجه و احترام به صاحبان صنایع از سوی برخی مدیران ادارات دولتی است که این مشکل فراتر از مشکلات موجود در حوزه صنعت استان یزد است و لطمات بسیاری در این اوضاع بحرانی و رکود به صاحبان صنایع و کارفرمایان صنعت وارد می‌کند.

وی با اشاره به انتخاب استاندار جدید تصریح کرد: با همت و تلاش مجموعه مسئولان به ویژه استاندار جدید، امیدواریم شهرستان مهریز با تلاش مردمان سختکوش خود و صنعتگران پرتلاش، پله‌های ترقی را طی کند و شاهد آینده ای روشن برای این شهرستان باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا