بمناسبت برگزاری جشنواره يادگيري نخستين واژه ، سید علیرضا کربلائی اکرمی مدیر روابط عمومی و بهروز دهقان رئيس گروه آبهاي زيرزميني دفتر مطالعات پايه منابع آب شرکت آب منطقه اي یزد در دبستان دخترانه جبروتی حضور یافتند.

 مدیر روابط عمومی  شرکت آب منطقه ای یزد درمورد اهميت و نقش آب در زندگي  براي جمعی از دانش  آموزان مقطع اول ابتدائي اين مدرسه  مطالبي را بيان و اظهارداشت: کشور و استان یزد از لحاظ کمبود آب در وضعیت بحرانی قراردارد و دانش  آموزان باید بدانند که ایران کشور کم آبی است و اولین کلمه ای که در مدرسه با آن آشنا می شویم آب است و باید صرفه جوئی در مصرف آب را فراموش نکرده و سر لوحه همه برنامه هاي خود قرار دهیم.

سید علیرضا کربلائی اکرمی افزود : آنچه را که  برای صرفه جوئی در مصرف آب می آموزید ، به دیگران هم انتقال دهید و شما دانش آموزان امروز، آینده سازان فردای کشورمان هستید.

  وی ادامه داد : در بخش کشاورزی هم باید  موضوع صرفه جوئی را  مورد توجه قراردهیم .

مدیر روابط عمومی  شرکت آب منطقه ای یزد تأکید کرد : همه ما در برابر نسل آينده مسئول هستيم و بايد قدر آب را بدانيم و درحفظ آن تلاش نماييم.

در ادامه رئيس گروه آبهاي زيرزميني دفتر مطالعات پايه منابع آب شركت آب منطقه اي يزد با بيان  اين كه در   شرايط اقليمي  خشك ونيمه خشك  زندگي مي كنيم  وبارندگي  ها در استان يزد چشم گير نمي باشد   اظهارداشت:  سفره هاي آب زيرزميني با نفوذ آب در زمين وطي ساليان طولاني تشكيل شده اند كه مصرف بي رويه از آن موجب خشك شدن چاه ها وقنات ها ، فرونشست ها مي گردد.

 بهروزدهقان در ادامه در قالب یک داستان کوتاه مشکلات ناشی از قطع آب در زندگی را برای این دانش آموزان توضیح  و راه کارهای مصرف بهینه آب در بخش های مختلف را بیان نمود.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا