معاون استاندار: مانايي آثار مكتوب موجب شده تا رسانه هاي مكتوب جايگاه ويژه اي در انتقال فرهنگ ها داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،"محمد علي طالبي" در نشست تجلیل از فعالان و پیشکسوتان و خادمان فرهنگ مکتوب و نشر استان یزد گفت: شايد گسترش شبکه های مجازی، تهدید کننده فرهنگ مکتوب شده و باعث به حاشیه راندن این فرهنگ شده باشند ولي مانايي آثار مكتوب موجب شده تا رسانه هاي مكتوب جايگاه ويژه اي در انتقال فرهنگ ها داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: فضای مجازی هرچند موجب انتشار سریع مطالب شده است ولي از مانايي لازم برخوردار نيست و تجربه تاريخي نشان داده است كه براي ماندگاري يك اثر بايد حتما آن اثر مكتوب شود.
 طالبي با اشاره به جایگاه فرهنگ نشر در پیشرفته ترین کشورها گفت: در کشورهاي توسعه يافته، فرهنگ نشر مکتوب، جایگاه خوبی دارد و امروزه همانطور که شاهدهستیم همچنان روزنامه هاي مهم با تيراژ بالا در دنیا منتشر می شوند.  
وی افزود: در کنار استفاده از ابزارهای نوین اطلاع رسانی باید در راه تقویت فرهنگ مکتوب هم کار کنیم چون داراي ماندگاري خوبي است و باید برای انتقال فرهنگ به نسل های آینده، به توليد آثار مكتوب توجه داشته باشيم.  
طالبي در پايان با اشاره به تعداد دانشگاهها وجايگاه علمي استان گفت: ما استاني دانشگاهي داريم و داراي منابع انساني با رتبه بالا در كشور هستيم و ظرفیت انسانی و فیزیکی آن را داریم که قطب نشر مکتوب کشور شویم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا