محی الدینی تصریح کرد: از صحبت‌هایی که علیه من شود واهمه‌ای ندارم اما خداوند به کسانی که نمی‌خواهند این شهرستان پیشرفت کند و چوب لای چرخ آبادانی آن می‌گذارند، خیر نخواهد داد.

حجت السلام عبدالرضا محی الدینی امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار مهریز با اشاره به اینکه ترکیب شورای پنجم شهر مهریز متشکل از جوانان خوب و تحصیلکرده و شهرداران سابق این شهر است، اظهار داشت: اعضای شورا، شهردار جدید را درک خواهند کرد و همه باید در مسیری قدم بردارند که مهریز به سمت آبادانی برود زیرا ظرفیت‌های بسیاری در این شهر وجود دارد و آبادانی شایسته آن است.

وی با اشاره به برخی ظرفیت‌های این شهر از جمله باغ جهانی پهلوانپور بیان کرد: این باغ نباید تنها در قاب عکس زیبا باشد بلکه باید در واقعیت نیز به آن رسیدگی شود.

در بیان مشکلات شهر با کسی تعارف ندارم

امام جمعه مهریز با بیان اینکه در بیان مشکلات مهریز با کسی تعارف ندارم، افزود: مهریز جای کار بسیاری دارد زیرا ظرفیت‌های آن بسیار است.

وی با اشاره به حضور چند ماهه خود در این شهرستان عنوان کرد: وقتی وارد شهر مهریز شدم، انتظارم بیش از اینها بود و اکنون با توجه به مسئولیت خود، مشکلات شهر را انعکاس خواهم داد و امیدوارم افراد برداشت‌های شخصی از طرح این مشکلات را کنار بگذارند.

در انعکاس مشکلات شهرستان به عنوان یک خدمتگزار عمل می‌کنم

محی‌الدینی تاکید کرد: در انعکاس مشکلات شهرستان، به عنوان یک خدمتگزار عمل می‌کنم و اینکه عده‌ای می‌گویند به دنبال بالا بردن گروهی یا پایین آوردن گروه دیگری هستم، به هیچ وجه صحت ندارد.

وی تصریح کرد: به عنوان سرباز ولایت به مهریز آمده ام تا علاوه بر انجام وظیفه، دردل مردم را بشنوم و به مسئولان انتقال دهم وگرنه نه مسئول اجرایی هستم و نه بودجه‌ای در اختیار دارم.

محی الدینی افزود: مهریز شهرستانی است که لایق بهترین‌ها بوده و باید کارهای بیشتری در آن انجام می‌شده اما این اتفاق نیفتاده که امیدواریم با همراهی مسئولان امر به ویژه شهرداری، این شهرستان به جایگاه شایسته خود دست پیدا کند.

تلاش جدی برای جذب مسافران به مهریز انجام نشده است

امام جمعه مهریز در مورد ورودی شهر مهریز بیان کرد: یکی از نقایص این شهر، ورودی آن است و در شرایطی که در بسیاری از شهرها، ورودی‌ها به تصاویر شهدا مزین شده، در مهریز حتی تصویر یک شهید در ورودی نیست در حالی که همه مسئولان اذعان دارند که به واسطه خون شهدا، امروز بر مسند خدمتگزاری به مردم تکیه زده اند.

وی تصریح کرد: مهریز در کنار جاده ترانزیت قرار گرفته اما متولیان شهر نتوانسته اند این شهر و آثار تاریخی آن را به خوبی به دیگران معرفی کرده و برای مسافران جاذبه ایجاد کنند.

محی الدینی تاکید کرد: اگر جوانان شهر و اعضای شورای شهر قابل بدانند، حاضرم به عنوان عضو ششم شورا به صورت افتخاری در کنار اعضای شورا باشم و در عمل هم ثابت خواهم کرد که برای آبادانی مهریز دغدغه دارم و می‌خواهم این شهر از حالت روستا خارج شود و محله گرایی باید از این شهر رخت ببندد.

محله گرایی به مهریز آسیب‌های جدی وارد کرده است

امام جمعه مهریز با اشاره به مشکلاتی که طی سال‌های متمادی به دلیل محله‌گرایی، گریبانگیر این شهرستان بوده است، تاکید کرد: خدا نمی بخشد کسی را که در این شهر نگاه محله گرایی داشته باشد زیرا این نگاه به شهر آسیب می‌زند.

وی افزود: یکی از عوارض محله گرایی، تغییر ۲۲ شهردار در مدتی کوتاه بوده و آیا این برای مهریز خجالت‌آور نیست که حتی شهردار آن امنیت شغلی نداشته باشد، چنین شهرداری چگونه می‌تواند به آبادانی شهر فکر کنند.

تغییرات مکرر شهردار به مهریز آسیب وارد کرده است

محی الدینی تصریح کرد: تغییرات مکرر شهردار به این شهر آسیب زده و ای کاش به جای این همه تغییرات مدیریتی در شهرداری، ساختمان شهرداری درست می‌شد تا مردم خجالت نمی‌کشیدند که بگویند اینجا شهرداری مهریز، باغ‌شهر استان یزد است.

وی پیشنهاد داد: در کنار نمادهای اصیل یزدی، نمادهای فرهنگی نیز در این شهر استفاده شود و میز خدمت برای مردمی که برای انقلاب سنگ تمام گذاشتند، در نظر گرفته شود زیرا همه ما از صدقه سر همین مردم در بین آنها جایگاهی پیدا کرده ایم.

خدا برای کسانی که چوب لای چرخ آبادانی مهریز می‌گذارند، خیر نمی‌خواهد

محی الدینی تصریح کرد: از صحبت‌هایی که علیه من شود واهمه‌ای ندارم اما خداوند به کسانی که نمی‌خواهند این شهرستان پیشرفت کند و چوب لای چرخ آبادانی آن می‌گذارند، خیر نخواهد داد.

امام جمعه مهریز تاکید کرد: شورا محل خدمت و شهردار خدمتگزار مردم است و خدمتگزاری به مردم توفیق می‌خواهد و امیدواریم به دور از باندبازی و سیاسی کاری شاهد پیشرفت این شهر باشیم.

برای جلوگیری از ولنگاری در شهر باید فرهنگ سازی شود

وی با اعلام مخالفت صریح با ولنگاری و بی بندباری عنوان کرد: همه مسلمان و هم‌وطن هستیم و نمی‌توانیم روی شهرستان دری بگذاریم و بگوییم چه کسی وارد شود و چه کسی وارد نشود بلکه باید فرهنگ سازی کنیم و دستگاه‌های متولی بیش از همه مسئولیت دارند و باید فعالیت خود را با جدیت آغاز کنند.

امام جمعه مهریز تاکید کرد: جز دلسوزی برای شهر مهریز چیزی نخواهم گفت هر چند ممکن است به مذاق عده ای خوش نیاد اما برای رضای خدا و دعای خیر مردم و جلوگیری از پایمال شدن خون شهدا در مسیر خود راسخ هستم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا