استاندار یزد: مدارس خیرساز از کیفیت بالایی برخوردار است.



به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد درسالجاری با دستور کار بررسی وضعیت فضاهای آموزشی و پرورشی استان و به ریاست استاندار و حضور سایر اعضا درمحل سالن زنده یادحمیدیا استانداری یزد تشکیل شد .
دراین جلسه استاندار یزد با اشاره به لزوم گسترده مشارکت خیران در مدرسه‌سازی بیان داشت: خوشبختانه تاکنون مدارسی که از سوی خیران احداث‌شده خسارت و خرابی نداشته است که نشان می‌دهد اگر کار باکیفیت انجام شود از بلایای طبیعی نیز مصون می‌ماند.
"محمود زمانی قمی"  تصریح کرد منطق و عقل نیز این را تائید می‌کند که باید کار را باکیفیت انجام داد به‌ویژه برای مدارس که حجمی از دانش آموزان و معلمان به‌عنوان آینده‌سازان کشور در آن حضور دارند.
"زمانی قمی" با اشاره به وجود بش از  2 هزار خیر مدرسه‌ساز در استان و مشکلات مدرسه‌سازی اضافه کرد: آموزش‌و پرورش باید سعی کند تا پروژه‌هایی که در دست اقدام است و مشکلاتی برای پیشرفت کاری آن‌ها وجود دارد را با مشارکت خیران نهایی کند.
وی بابیان اینکه مشکلاتی مانند زمین و زیرساخت‌های مدارس و ... باید در دستور کار دستگاه‌های مرتبط استان باشد؛ اظهار داشت: تدبیر داشته باشیم و نقطه نظرات دیگران را نیز بگیریم و برای رفع مشکلات در چارچوب قانون پیگیری لازم را انجام دهیم تا به نتیجه مطلوب برسد.
ایشان بابیان اینکه نگاهم به آموزش‌و پرورش روشن است؛ ادامه داد: کاری را که نتوانیم انجام دهیم برای آن تعهدی نمی‌دهیم اما اگر امکان انجام کاری داشته باشیم قطعاً به سرانجام خواهد رسید و پیگیری می‌کنیم.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان در پایان خواستار توجه به ظرفیت‌های برنامه ششم و قانون بودجه شد و گفت: تقسیم وظایف شود و هرکجا لازم است مراجعه و پیگیری برای رفع مشکلات صورت گیرد.
درابتدای این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز به پیگیری های ساخت مدرسه اتباع ، مکاتبه برای پرداخت مطالبات معلمان خرید خدمات آموزشی و تلاش  برای تامین اعتبار سهم دولت در پروژه های خیری اشاره کرد و افزود : سه مکاتبه  به امضای استاندار و ریاست شورای آموزش و پرورش استان دراین زمینه انجام شده است .
"احمد شیرزاد " از توسعه مشارکت خیرین استان در امر مدرسه سازی خبرداد و افزود درسه ساله اخیر مشارکت خیرین از یک مدرسه در هرماه در سال 94به 1.5 مدرسه در سال 95 و  2 مدرسه درسالجاری رسیده است .
ایشان با قدردانی از همراهی خیرین مدرسه ساز استان یزد گفت علیرغم این همراهی ، استان یزد با کمبود فضای آموزشی مواجه است که برای رفع این کمبود نیازمند حمایت های ملی هستیم .
وی با یادآوری اضافه شدن یک کلاس به دوره آموزشی هنرستانها افزود : این افزایش استان یزد را درسال آتی با کمبود 440 کلاس مواجه می سازد .
"شیرزاد"  رشد جمعیتی ناشی از مهاجرت را نیز از دیگر عواملی دانست که موجب کمبود فضای آموزشی در استان شده است .
مدیرکل آموزش و پرورش فرسودگی 35 درصد فضاهای آموزشی و پرورشی استان را نیز ازدیگر مشکلات آموزش و پرورش دراین بخش خواند و گفت : بخش عمده ای از این فرسودگی مربوط به مرکز استان و شهر یزد می باشد .
درادامه این نشست "عارفی" مدیرکل نوسازی مدارس ، " خواجه رضائی " مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز و"زارع"  معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش به ترتیب گزارشی از آخرین اقدامات مرتبط با تعمیر ، تجهیز و احداث مدارس ، میزان و نحوه مشارکت خیرین در توسعه فضاهای آموزشی و  وضعیت هنرستانهای استان در نظام آموزشی جدید ، از نظر فضا و تجهیزات ارائه کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا