جشن شکرگزاری سواد آموزی جمعی از مددجویان زندان مرکزی بمناسبت هفته وحدت در مجتمع امام علی این زندان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛بمناسبت هفته وحدت جشن شکرگزاری سواد آموزی جمعی از مددجویان زندان مرکزی یزد با حضور معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین زندان برگزار شد.

در ابتدا این مراسم حمید رضا زارع مدیر زندان مرکزی با ارائه گزارشی از وضعیت کمی و کیفی  آموزش در زندان ابراز نمود: تلاش خوبی در زمینه سواد آموزی در زندان ها صورت گرفته که در یزد اکثر جمعیت کم سوادو بیسواد مجموعه از اتباع بیگانه هستند که بستر مناسبی برای سواد آموزی این مددجویان محیا شده است.

مدیر زندان مرکزی بااشاره به اینکه درصد قابل توجه از مجرمین از افراد کم سواد و بیسواد هستند افزود:فضای تحصیل از مقطع ابتدای تا آموزش عالی در زندان ایجاد شده تا مددجو بتواند ضمن بهره مندی از این نعمت بازگشت سعادتمندی به جامعه داشته باشد.

زارع با گرامیداشت و تبریک هفته وحدت ، سواد آموزی و کسب علم را از تاکیدات وآموزه های دینی و از سفارشات پیامبر عظیم الشان اسلام دانست و گفت: تلاش برای افزیش سطح سواد و معرفت مددجویان از وظایف دینی و سازمانی ماست و امیدواریم مددجویان هم با تلاش خود در این زمینه آینده روشنی برای خود بسازند.

در ادامه امین رعایا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از تلاش های متولیان امر آموزش در زندان های یزد افزود: در اینجا امکانات مناسب و فرصت مغتنمی برای مددجویان ایجاد شده است که باید از آن استفاده کرد در مسیر کسب علم قدم برداشت.

امین الرعایا خطاب به مددجویان تاکید کرد:الان که فرصتی برایتان ایجاد شده تمام سعی خود را بکارببندید که قرآن و علم بیاموزید و علم را در خودتان پرورش دهید علم و قرآن می تواند زندگی شما را متحول کند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان ضمن تقدیر از زحمات مسئولین زندان مرکزی یزد در امر آموزش، رسالت پیامبر مکرم اسلام را علم  و اخلاق عنوان نمود و زندان یزد را یکی از زندان های خوب  کشور در بحث توجه به آموزش دانست.

در پایان مراسم نیز از آموزشیاران و رابطین و سواد آموزان برتر تقدیر بعمل آمد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا