نیک فرجام : از استاندار جدید درخواست داریم با افراد خاص که توسط خواص معرفی می شوند و بدون تشریفات وارد کارهای عمرانی و پیمانکاری پروژه ها می شوند، برخورد کند

حسین نیک فرجام با اشاره به حضور استاندار جدید یزد و تاکید ویژه وی بر حمایت از صنعت و سرمایه‌گذار اظهار داشت: زمانی که سرمایه گذاران بدانند مسئولان از آنها حمایت می کنند، در مسیر فعالیت ترس به خود راه نمی دهند و با جدیت به کار سرمایه گذاری ادامه می دهند.

وی افزود: اگر مسئولان عالی رتبه استان در انتخاب مدیران بخشهای مختلف سرمایه گذاری و صنعت، افرادی را در راس کار قرار دهند که جسور، متخصص و نترس باشند، سرمایه گذاران نیز با اطمینان کامل در این مسیر فعالیت خواهد کرد.

نیک‌فرجام با تاکید بر اینکه مسئولان باید با سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران متعهد به کار، ارتباط نزدیکی داشته باشند، گفت: این سرمایه گذاران هر زمانی که کشور به آنها نیاز داشت، خالصانه و با تمام توان در خدمت کشور و مردم بودند و امروز انتظار دارند تا حمایت لازم از آنها صورت گیرد و این حمایت به رونق فعالیت های بخش خصوصی منجر می شود.

عضو انجمن مدیران صنایع مهریز ادامه داد: کاهش اعتباری پروژه‌ها و راکد ماندن بازار باعث شده اکثر پیمانکاران بخش خصوصی در استان یزد تعطیل یا در آستانه تعطیلی یا با تقلیل نیرو برای بقای خود مواجهه شوند و این در حالی است که در همین استان متاسفانه اکثر معادن و شرکتهای بزرگ در حال ساخت از پیمانکاران غیر بومی استفاده می کنند که این موضوع دلایلی خاص را شامل می شود.

وی افزود: با بررسی های انجام شده به نظر می‌رسد می توان کارهای عمرانی معادن استان و شهرداریها را به گونه ای خاص هدایت کرد که پیمانکاران بومی هم از این مزیت ذی‌نفع باشند و جان تازه ای بگیرند.

نیک فرجام عنوان کرد: پیمانکاران دولتی نیز بدون تشریفات اداری در سطح استان از طریق ارگانهای خاص به کارهای عمرانی و پیمانکاری معرفی می‌شوند که این امر به کیفیت و سلامت کار لطمه زده است.

وی تاکید کرد: از استاندار جدید درخواست داریم با افراد خاص که توسط خواص معرفی می شوند و بدون تشریفات وارد کارهای عمرانی و پیمانکاری پروژه ها می شوند، برخورد کند و تمهیداتی به عمل آورد تا پیمانکاران بخش خصوصی که در آستانه ورشکستگی و بیکاری صدها کارگر خود هستند نیز اجازه فعالیت و بقا داشته باشند.

عضو انجمن مدیران صنایع و معادن شهرستان مهریز تصریح کرد: ممکن است یک سرمایه گذار که صدها نفر در مجموعه او تلاش می کنند برای ملاقات و بیان مشکلات با مدیر عالی یک مجموعه مرتبط با صنعت روزها منتظر بماند که موجب کندی کار و نامیدی وی از حمایت مسئولان می شود و امیدواریم این امر با حضور استاندار جدید بهبود یابد و روند کار دگرگون و برای صنعتگر و کارآفرین و سرمایه گذار ارزش خاص قائل شوند.

وی گفت: ما خود را خادم مردم می دانیم و باید همه با هم در کنار یکدیگر همدل و همراه باشیم و برای داشتن ایرانی آباد و کسب رضایت مردم و خواسته های آنان تلاش کنیم.

نیک فرجام افزود: اگر باور داریم که صنعتگران و تولیدکنندگان یزدی می توانند مشکل اقتصاد و اشتغال جوانان استان خود را رفع کنند، نباید به گونه ای عمل شود که تولید کنندگان و صنعتگران در منطقه بومی خود مظلوم واقع شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا