فرماندار يزد گفت: در شهرستان يزد با همكاري شهرداري ها تاكنون اقدامات خوبي در زمينه مناسب سازي معابر عمومي انجام شده كه اميدواريم اين روند نيز ادامه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، فرماندار يزد در آخرين روز از هفته معلولين با حضور در ساختمان انجمن ضايعه نخاعي استان با اعضاي اين انجمن ديدار و گفتگو نمود.

« مصطفي سالاري » در اين ديدار با تبريك فرا رسيدن ميلاد حضرت محمد مصطفي (ص)، حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته معلولين بر اجراي اثر بخش طرح توانمند سازي معلولين ضايعه نخاعي تأكيد كرد و اظهار داشت: قطعاً اجراي موفق اين طرح مي تواند در ارتقاء سلامت جسمی و روانی و افزایش کیفیت زندگی افراد دارای آسیب نخاعی تأثيرگذار باشد.

فرماندار يزد در ادامه با اعلام اينكه مناسب سازي معابر عمومي و ساختمان هاي دولتي در مركز استان با جديت در حال پيگيري است افزود: در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان کلیه وزارتخانه ها ، مؤسسات ، سازمانها و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی موظف اند در طراحی و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی ،معابربه نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آن برای آحاد جامعه به ويژه عزيزان جامعه هدف اين قشر باشد. 

وي خاطرنشان كرد: مناسب سازی و ایجاد محیط های بدون مانع و تسهیل دسترسی برای سالمندان و معلولین می تواند فرصت های برابر ایجاد کند و حضور در جامعه و بهره مندی از امكانات شهري را تسهیل کند.

سالاري در پايان ابراز داشت: جامعه هدف و معلولین ،توانمند و دارای استعدادهای نهفته هستند و از این روی باید اقدامات لازم برای حضور این افراد در جامعه و ظهور استعدادها و توانایی آنها فراهم شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا