نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امام انقلاب را با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها جهانی کرد، گفت: متاسفانه پس از انقلاب نتوانستیم ماهیت انقلاب را به درستی به جهانیان معرفی کنیم.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با معاون صدا و سیما با اشاره به اینکه ما هنوز به درستی نتوانستیم فرهنگ و اهداف انقلاب را در دنیا و بین ملت‌ها معرفی کنیم، اظهار داشت: یا رسانه‌های خارجی خیلی برنامه دارند و یا اینکه ما در این موضوع کم کاری می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: حق موضوع این است که وزارت امور خارجه با امکاناتی که دارد در باب معرفی انقلاب بیشترعمل کنند و زمینه‌ای برای آشنایی مردم جهان با انقلاب و اهداف آن فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد به حضور مستشاری ایران در سوریه و عراق در مبارزه با داعش اشاره کرد و گفت: لازم بود که اهداف و ضرورت‌های ایران در ارتباط با حضور در این عرصه را در قالب یک کتاب یا کتابچه شکیل منتشر و در اختیار جهانیان به ویژه سران کشورها قرار می‌داد.
ناصری یزدی تصریح کرد: حتی در صورتی که لازم است ایران باید هزینه کرده و با انتشار مقالات در روزنامه‌ها و نشریات و سایت‌های خارجی، اهداف انقلاب را معرفی کنیم و در اذهان مردم جهان رخنه کنیم.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه الان هم در قضایایی که اتفاق می‌افتد و واقعا حقانیت ایران مشخص است، به دلیل عدم فعالیت‌های رسانه‌ای مناسب بهره‌برداری مناسب نداریم.
وی حضور ایران در سوریه، عراق و لبنان را بسیار حیاتی دانست و گفت: بسیاری از سیاست‌مداران جهان حداقل زمان برای جنگ در سوریه را 16 تا 20 سال دانستند اما به حمدالله با حضور ایران کشورهایی که تا 60 درصد از وسعت خود را از دست داده بودند آزاد شدند و میلیون‌ها نفری که آواره شده بودند به کشورهای خود بازگشتند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: چرا چنین اقدامات ارزشمندی که توسط ایران و برای امنیت جهان انجام می‌شود به جهانیان معرفی نمی‌شود و نمی‌توانیم نقش ایران در تامین امنیت را به همه مردم دنیا معرفی کنیم.
ناصری یزدی فعالیت های انقلابی امام تا پیروزی انقلاب را به سه بخش تقسیم کرد و گفت: در حلقه اول امام خمینی(ره) مردم را از لحاظ فکری آماده کردند و پس از آن در مرحله دوم امام با فعالیت‌هایی که در نجف اشرف انجام دادند، زمینه‌ای را فراهم کردند که اذهان علمای اسلام هم برای پذیرش انقلاب آماده شوند.
امام جمعه یزد حضور امام در پاریس و جهانی شدن انقلاب را مرحله و حلقه سوم دانست و ادامه داد: در این حلقه امام با مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های مختلف داشتند، زمینه جهانی شدن انقلاب را فراهم کردند.
وی به فعالیت‌های فیلم سازی در انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از ضعف‌هایی که در عرصه فیلم‌سازی وجود دارد این است که در سال‌های پس از انقلاب اقدام قابل توجهی در ارتباط با تربیت بازیگران مذهبی برای اجرای نقش‌های مذهبی و دینی و نقش‌های عالمان بزرگ دینی انجام نشده است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه این موضوع نفی شخصیت خوب بسیاری از بازیگران فعلی انقلاب نیست، افزود: در صورتی که در این زمینه حرکت لازم انجام می‌گرفت و بازیگران مذهبی و دینی تربیت می‌کردیم، قطعا در راستای ترویج فرهنگ دینی در جامعه بسیار بهتر عمل می‌شد.
ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در ارتباط با موضوع فیلم ها هم متاسفانه آن طور که لازم است به مسئله تقویت بنیان خانواده توجه نشده و نتوانستیم نمونه و نمادی از خانواده اسلامی را به جامعه نشان دهیم.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: بسیاری از فیلم‌هایی که الان در کشور تولید می‌شود به نوعی خشونت، جدایی و بی‌احترامی‌ها را به افراد جامعه به ویژه جوانان نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: سیستم فکری که استکبار برای ما در عرصه های مختلف از جمله آموزش و هنر آورده، یک سیستم سطحی نگری، حفظی و روتینی و روزمرگی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا