استاندار یزد با اشاره به اینکه اطلاع کافی و کامل از مسائل و مشکلات جامعه کارگری دارم؛ عنوان کرد: رونق تولید با کمک کارگران و کارفرمایان ایجاد می‌شود بنابراین لازم است تا برخی مشکلات در سطح ملی و برخی در گفتگو با کارآفرینان در استان حل‌وفصل شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «محمود زمانی قمی» در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری استان اظهار داشت: تولید اقتضائات و عوامل مؤثری دارد و نمی‌توانیم بدون توجه به کارگر خروجی خوبی داشته باشیم و این موضوع در سرمایه‌گذاری نیز به همین شکل است.
وی بابیان اینکه جامعه کارگری استان جامعه بزرگی است و باید رضایتشان جلب شود؛ ادامه داد: ضعف و اشکالاتی داریم که باید به کمک هم این موارد و مشکلات را رفع‌ورجوع کنیم و راه دیگری نداریم چراکه این انقلاب و کشور متعلق به ما است و باید خودمان کمک کنیم.
استاندار یزد بابیان اینکه در حوزه اقتصاد و معیشت وضعیت خیلی خوبی نداریم و بخشی از انتقادات و اعتراضات متوجه کشور است؛ گفت: باید مسائل و مشکلات دیده شود و موردتوجه قرار گیرد چون کارگر وقتی استخدام می‌شود دوست ندارد دست به اعتراض و تجمع بزند.
وی بابیان اینکه باید از فرصت‌هایی که پیش می‌آید استفاده کنیم؛ تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از فرصت‌ها به آسیب تبدیل‌شده و پرپول ترین مقطع تاریخ کشور به‌جایی رسیده که مشکلات زیادی را برای جامعه به بار آورده است.
زمانی قمی ادامه داد: طیف مسائل پیش رو زیاد شده و ممکن است اشتباهاتی داشته باشیم یا کارها با اولویت انجام نشود لذا نمایندگان کارگران با مدارا و تلاش در رفع مشکلات کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه اطلاع کافی و کامل از مسائل و مشکلات دارم؛ عنوان کرد: بخشی از مشکلات باید در سطح ملی پیگیری شود و برخی مشکلات را با کارآفرینان در سطح استان می‌توان حل کرد و باید متوجه باشیم که رونق با کمک کارگران و کارفرمایان ایجاد می‌شود.
استاندار یزد بابیان اینکه کارگران و کارفرمایان دو بال اقتصادی در رونق تولید هستند؛ اظهار داشت: هرکدام از این بال‌ها که نباشند تولید اتفاق نمی‌افتد و فشاری که به لحاظ معیشتی وجود دارد نیز کم نخواهد شد.
وی بابیان اینکه اگر مسائل و مشکلات به‌عنوان دغدغه برای مسئولان درآید قطعاً برای حل آن نیز اقدام می‌کنند اما اگر دغدغه حل مشکل نداشته باشند درک درستی برای حل مشکل ندارند.
زمانی قمی افزود: مشکلات کارگری استان را با مکاتباتی که خواهم داشت پیگیری می‌کنم و با وزارتخانه‌های مربوطه نیز در میان خواهم گذاشت تا به نتیجه مطلوب برسد.
وی از دغدغه‌های استان را ایجاد اشتغال برشمرد و گفت: با آشوب و اغتشاش و اقدامات خشونتی نمی‌توان ایجاد اشتغال کرد و مردم نیز متوجه برخی دست‌های پشت پرده شده و خود را کنار کشیدند لذا باید در مسیرهای درست جلو رفت و فشار را از دوش مردم کم کرد.
استاندار یزد با تأکید بر اینکه نباید بر واقعیت‌ها چشم بست؛ عنوان کرد: بردباری و حوصله لازم است تا مشکلات را حل کنیم و صلابت و بالندگی انقلاب را با عبور سالم از این موارد و گردنه‌های این‌چنینی دوچندان کنیم.
وی اضافه کرد: تلاش ما در استان برای حل مشکلات کار و کارگری است تا کشوری باعزت داشته باشیم و وحدت و همگرایی و رفاقت و صمیمیت را در سطح جامعه و بین همه مردم داشته باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا