منابع خبری ، خبر از ساخت چراغ خاموش مدرسه ای ویژه اتباع افغان در منطقه اکرم آباد یزد می دهند

بنابر اطلاع منابع محلی و اخباری که یزدفردا به تنهایی قادر به تایید آن نیست پس از حاشیه های ایجاد شده در مورد مدرسه و تحصیل اتباع افغان در منطقه شاهدیه یزد و پس از آن که اقدام و عزم مسئولین یزدی جهت ایجاد مدرسه ای در حسن آباد یزد با مخالفت و پافشاری ساکنین منطقه لغو شده است گفته می شود اینبار و در قالب بخش (شخص) خصوصی در حال ایجاد ساختمانی در انتهای اکرم آباد یزد هستند که قرار است پس از تکمیل ساختمان مذکور به عنوان مدرسه ویژه اتباع افغان مورد استفاده قرار گیرد . 

گفته می شود در روزهای ابتدایی انتشار شایعاتی در مورد ساخت چنین مدرسه ای در اکرم آباد شورای روستا و دهیاری از وجود چنین مدرسه ای اظهار بی اطلاعی و وجود آن را به شدت تکذیب کرده و آن را به ساخت ساز مسکونی بصورت پروانه دار توسط بخش خصوصی نسبت می دهند . 

اما مشاهدات مردم محلی پس از تکمیل اسکلت بتنی نشان می دهد ساختمان مذکور هیچگونه سنخیتی با ساختمان مسکونی نداشته و شکل و شمایل اداری به خود گرفته است . 

در همین حال از دهیاری اکرم آباد خبر می رسد پرونده تخلف مالک ملک مذکور از پروانه ساخت مسکونی خود به کمیسیون مربوطه جهت صدور دستور تخریب ارسال شده اما عدم تمایل و جدیت کمیسیون جهت صدور چنین دستوری به وجود صحت چنین شایعاتی قوت بخشیده است . 

مردم محلی در پاسخ به چرایی مخالفت خود با وجود چنین مدرسه ای اظهار می دارند : ضمن و جود نکات امنیتی و به چالش کشیدن امنیت منطقه در مواردی دیده شده استفاده بدون مجوز و گواهینامه و بیمه نامه از خودرو و متورسیکلت توسط اتباع افغان برای مردم  دردسر ساز شده است و  لذا بحث مدرسه سازی و تمرکز حضور اتباع افغان که بخش اعظم آنها اتباع غیر مجاز نیز هستند در منطقه اکرم آباد باعث نگرانی مردم از به خطر افتادن امنیت و همچنین از رونق افتادن این منطقه و اطراف آن از جمله اکرمیه و حسن آباد شده است . 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا