دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد گفت: به دلیل عقیده‌ای که مردم استان یزد بر کسب روزی حلال دارند عرضه کالای قاچاق کمتر مشاهده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «احمد ترحمی» در نشست آموزشی تبیین مبارزه قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: به دلیل عقیده‌ای که مردم استان یزد بر کسب روزی حلال دارند عرضه کالای قاچاق کمتر مشاهده می‌شود.
وی بابیان اینکه بیشترین مشکل ما در ترانزیت کالای قاچاق است؛ ادامه داد: استان یزد در مرکز کشور قرار دارد و شاهراه ارتباطی محسوب می‌شود و بیشترین ترانزیت کالای وارداتی از بندرها جنوب از محورهای استان یزد صورت می‌گیرد.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد با اشاره به آسیب‌شناسی در این حوزه اضافه کرد: با توجه به تشدید مقابله و کنترل‌هایی که صورت می‌گیرد ممکن است استان یزد به بارانداز و محل دپوی کالای قاچاق تبدیل شود.
وی دلیل این اقدام را ارزان بودن محل دپو و نزدیکی به استان‌های دیگر همچنین قرار داشتن در مرکز کشور و دسترسی آسان دانست و عنوان کرد: این احتمال وجود دارد که کالای قاچاق در یزد دپو شده و سپس توزیع شود ازاین‌رو تمهیدات خاصی اندیشیده شده و اشراف اطلاعاتی کاملی وجود دارد.
ترحمی بابیان اینکه شناسایی بخشی از انبارها این نگرانی را رفع می‌کند؛ افزود: پنج گلوگاه و بازرسی مصوب در سطح استان به‌صورت ثابت و دائم استقرار دارد و ایست و بازرسی مهریز که بیشترین حجم ترانزیت و کشفیات را دارد از ایستگاه‌های فعال است.
وی بابیان اینکه تعامل و همکاری خوبی بین نهادهای امنیتی و انتظامی و قضایی با این ستاد وجود دارد اظهار داشت: خوشبختانه اشراف اطلاعاتی خوبی بر تردد کالای قاچاق وجود دارد اما مشکلاتی نیز داریم که باید تمهیداتی اندیشید.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد بابیان اینکه معدود مشکلاتی در حوزه گمرکی و قطعات الکترونیکی داریم که در ثبت دچار اشکالات است گفت: خودروی حمل برخی قطعات الکترونیکی نیز توقف زیادی در طول مسیر دارند که مدت‌زمان قطعه الکترونیکی به اتمام رسیده و در عبور از ایست و بازرسی‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند.
وی بیان داشت: امید است با راه‌اندازی و به‌روزرسانی سامانه‌های الکترونیکی مشکلات این حوزه نیز حل‌شده و در سطح بازار شاهد کالای قاچاق نباشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا