جمعی از پزشکان شهرستان بافق در نشست کتاب‌خوان ویژه «پزشکان» که به میزبانی کتابخانه عمومی محمد مفیدی برگزار شد، کتاب‌های برگزیده خود را به حاضران معرفی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این نشست که رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از پزشکان، اهالی قلم و کتابداران  بافقی حضور داشتند، 8 تن از پزشکان و فعالان فرهنگی شهرستان به معرفی کتاب موردنظر خود پرداختند.

نخستین کتابی که در این نشست معرفی شد، "رازهایی درباره ی زنان که هر مردی باید آنها را بداند" اثر باربارا دی‌آنجلیس بود. این کتاب را عباس ابراهیمی، از فعالان فرهنگی شهرستان به حاضران معرفی کرد.

دومین ارائه کننده نشست، سیدمحمود میرترابی، از پزشکان بافقی  بود که کتاب "هنر اندیشیدن" اثر جان مکسول را معرفی کرد.

وی گفت: به ما آموخته‌اند که فکر کنیم اما نیاموخته‌اند چگونه فکر کنیم. مهم‌ترین عامل موفقیت در زندگی، خوب فکر کردن است که این کتاب 11 روش برای اندیشیدن معرفی کرده که به فکر نظم خاصی می‌بخشد.

محمدجواد مهدی‌زاده، پزشک و عضو کتابخانه‌های عمومی بافق نیز در این نشست کتاب "آهنگ پنهان: تاریخ پیدایش جهان" نوشته خوان ذوان ترین را معرفی کرد.

سمانه حبیبیان، یکی دیگر از پزشکان شهرستان نیز کتاب" از حال بد به حال خوب" اثر  دیوید برنز را معرفی کرد.

وی در خصوص این کتاب بیان داشت: موضوع اصلی کتاب این است که احساسات و روحیات ما بیش از آن‌که تحت تاثیر حوادث بیرونی باشد، از افکار و طرز تلقی ما در مورد آنها ناشی می‌شود. در واقع بیشتر اضطراب‌ها و هراس‌ها ناشی از افکار غیرمنطقی هستند.

طیبه ناظمی، دیگر پزشک بافقی در این نشست به معرفی کتاب "می‌خواهم عاشق بسازمت" نوشته محمدحسین فلاح پرداخت. وی این کتاب را از آثار موفق در زمینه روش‌های تربیت دینی و اسلامی فرزند دانست.

کتاب "خاطرات شازده حمام" اثر محمدحسین پاپلی توسط محمدرضا آیت‌اللهی در این نشست معرفی شد.

این پزشک بافقی در خصوص شازده حمام اظهار داشت: این کتاب، روایت خاطرات شیرین و خواندنی دوران کودکی محمدحسین پاپلی یزدی است که در چهار جلد منتشر شده است. وی در این کتاب گوشه‌ای از اوضاع اجتماعی شهر یزد را در دهه 30 بیان می‌کند.

کتاب "قلعه حیوانات" اثر جورج اورول هفتمین کتابی بود که توسط محمد حیدری، پزشک بافقی به حاضران معرفی شد.

آخرین پزشکی که در این نشست کتاب‌خوان به معرفی کتاب موردنظر خود پرداخت، طیبه زینلی بود.

وی کتاب "رازهایی درباره زندگی که هر فردی باید بداند" نوشته باربارادی آنجلیس را به مخاطبان معرفی کرد.

در ابتدای این نشست کتاب‌خوان، الهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق، در سخنانی کوتاه از حضور پزشکان، فرهیختگان و اهالی کتاب در نشست کتاب‌خوان ویژه پزشکان بافق قدردانی کرد.

این نشست در سالن اجتماعات کتابخانه محمد مفیدی بافق برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا