در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در تاریخ 2 و 3 بهمن 1396 در شهر مقدس قم برگزار شد از نفرات برتر رشته های مختلف قرآنی تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، این مراسم با قرائت پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسط مدیر کل استان قم آغاز شد.

در بخشی از این پیام آمده است: «قبل از هر چیز تشکیل این مسابقات قرآنی را به همه شما عزیزان مخصوصا به دست اندرکاران، مسئولین و کارمندان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و همه عزیزانی که در این مجلس با شکوه و نورانی شرکت کرده اند صمیمانه تبریک می گویم. من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات بخش اسلام راه سعادت و خوشبختی را می پیمایید مخصوصا جوانان و نوجوانان عزیز که در سایه قرآن می توانند در آینده افرادی دانشمند و پیشگام و پاک و مومن و پر تلاش باشند و به کشور خود کمک کنند. آری آینده کشور به دست با کفایت شما عزیزان ساخته می شود به شرط اینکه همواره در سایه هدایت های قرآن گام بردارید».

در ادامه مراسم مدیحه سرایی به مناسبت ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها انجام شد.

همخوانی آیاتی چند از کلام الله مجید به صورت ترتیل توسط تمامی شرکت کنندگان در مراسم نیز زینت بخش اختتامیه مسابقات بود.

در پایان مسابقات نتایج زیر حاصل شد و از برگزیدگان با اهداء لوح تقدیر و جوایز ارزنده تقدیر به عمل آمد:

در گروه خواهران که با رقابت 19 شرکت کننده و در سه رشته برگزار شد، در رشته ترتیل به ترتیب خانمها: مهسا رجبی از استان فارس، آمنه قسیمی از استان خراسان رضوی و  فاطمه سلگی از استان همدان، اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ جزء پنجم به ترتیب خانمها: فائزه سادات قریشی نسب از استان یزد، محبوبه شفیعی از استان تهران و صغری دیزجی قدیم از  استان آذربایجان شرقی، اول تا سوم شدند.

در رشته مفاهیم به ترتیب خانمها: خدیجه رفیعی از  استان خراسان رضوی، مینا محمدی از استان زنجان و شیوا جلیلی فیروز سالار از استان آذربایجان شرقی، اول تا سوم شدند.

در گروه برادران که با رقابت 39 شرکت کننده و در پنج رشته برگزار شد، در رشته قرائت به ترتیب آقایان: علی اصغر چراغی از استان البرز، داود سروی مغانلو  از  استان اردبیل و مهدی مرادی از استان فارس اول تا سوم شدند.

در رشته اذان به ترتیب آقایان حمید قره گوزی از استان آذربایجان غربی، عبدالرضا شنبدی از استان کهگیلویه و بویر احمد و محمد سمیعی از استان گلستان اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ جزء پنجم قرآن به ترتیب آقایان بیت اله رستمی از استان اردبیل، اسماعیل نژاد محمدی از استان اصفهان و حمید باقری حقیقی از استان بوشهر اول تا سوم شدند.

در رشته ترتیل به ترتیب آقایان مجید قاسمی جمشید از استان همدان، قدرت یادگاری فرد از استان فارس و حمید نادری از استان مرکزی اول تا سوم شدند.

در رشته مفاهیم به ترتیب آقایان امین مظفری از استان کردستان، حسین رستگار از استان چهارمحال و بختیاری و رحیم راهگان از استان اردبیل اول تا سوم شدند.

لازم به ذکر است از دبیران قرآنی ادارات کل نیز با اهدای تندیس مسابقات، لوح تقدیر و هدایای ارزنده تقدیر به عمل آمد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا