سرپرست کانون پرورش فکری استان یزد منصوب شد .

محمدرضا زمردیان از سوی مدیرعامل کانون به عنوان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد و دو حکم دیگر فاضل نظری نیز به انتصاب مدیر کل و سرپرست استان‌های کرمانشاه و یزد اختصاص داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زمردیان دانش‌آموخته جامعه‌شناسی و دارای 20 سال سابقه فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی در رسانه‌ها و مطبوعات کشور و حوزه روابط عمومی و مدیریت فرهنگی است.

در همین حال فاضل نظری مدیرعامل کانون علاوه بر انتصاب وی که جایگزین رضا قمرزاده در معاونت فرهنگی شده است حکم سرپرستی مهناز فتاحی در کانون استان کرمانشاه را به مدیرکلی این استان ارتقا داد و در عین حال محمودرضا آخوندی ابراهیم‌آبادی معاون فرهنگی کانون استان یزد را به سمت سرپرستی کانون این استان منصوب کرد.

پیش از این عباسعلی دانافر مدیرکل کانون استان یزد بود که هفته گذشته از سوی وزیر آموزش و پرورش به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش این استان منصوب شد.

بر اساس این گزارش مدیرعامل کانون در احکام صادر شده با اشاره به فلسفه وجودی کانون که زمینه‌سازی برای شکوفایی استعدادها و رشد و تعالی فکری و معرفتی آینده‌سازان ایران اسلامی است، اجرای این مأموریت ممتاز را علاوه بر تمهید امکانات و زیرساخت‌ها، نیازمند رویکردی جامع‌نگر به ابعاد مختلف فرهنگ به عنوان عرصه‌ای متنوع و متکثر دانسته است.

در حکم معاون جدید فرهنگی توجه به آموزش مقوله‌های فرادانشی از قبیل ارزشها، باورها، هویت ملّی و دینی، اخلاق، کارگروهی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی به‌عنوان یک اقدام راهبردی برای ادامه مسیر فعالیت‌های کانون در عین حال تنوع بخشی به روش‌های آموزش، ایجاد فرصت یادگیری مهارت‌ها، توسعه تجربه‌های خلاق، روزآمد و کیفی‌سازی روش و محتوای فعالیت‌ها و برنامه‌ها در محیطی پویا و با نشاط در کنار توجه به فرهنگ بومی مناطق و سرمایه‌های معنوی آنها در سراسر کشور با بهره‌مندی از ظرفیت ادارات کل استانی و مراکز مختلف فرهنگی کانون مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل کانون همچنین اظهار امیدواری کرده است که معاون جدید در مسیر ایجاد الگویی نوین برای هم‌افزایی ظرفیت‌ها و داشته‌های مراکز مختلف فرهنگی و هنری کانون به ویژه کتاب‌خانه‌ها و جهت بخشی به پژوهش‌های کاربردی و اجرای هدفمند آموزش‌های علمی و مهارت‌های تخصصی همکاران، مبتنی بر نیازهای امروز کانون قدم‌های مؤثری بردارد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا