استاندار یزد با اشاره به نقش فرهنگ مهربانی در توسعه کشور، گفت: آموزش‌وپرورش و خانواده باید مهد و ترویج کننده صبر، مهربانی و تعهد باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ «محمود زمانی قمی» در همایش «صبر و مهربانی» بابیان این‌که یک نظام اجتماعی با عناصر مختلف تشکیل می‌شود، اظهار کرد: یک نظام اجتماعی باید بتواند با محیط پیرامون خود که شامل سیاست، فرهنگ و کشورهای پیرامون و منظومه اجتماعی است ارتباط برقرار کند.
وی افزود: نظام اجتماعی باید احساس کند که به هدف‌های خود به‌طور نسبی می‌رسد و این‌ها هیچ‌کدام مطلق نیست.
استاندار یزد گفت: یک نظام اجتماعی باید تمام عناصر انسجامی خود را در درون خود داشته باشد و گروه‌های مرجع آن نیز به صمیمیت و اتفاق مردم را دعوت کنند.
زمانی قمی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش و خانواده باید تولید و ترویج کننده صبر و مهربانی و تعهد داشته باشند و به‌نوعی بتوانند جامعه اجتماعی را قوام ببخشند و هرکدام از این عناصر دچار ضعف شود نظام ما نیز با مشکل روبرو می‌شود.
وی ادامه داد: ما اگر سیاست‌ها را در تمامی ابعاد آن موردتوجه قرار دهیم صبر و بردباری به‌جای نزاع قرار می‌گیرد و مشکلات کاهش چشمگیری خواهد کرد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که تبدیل و سیاست و اداره جامعه که انسان به‌طور ذاتی به انجام آن اجبار دارد باید بهترین سیاست را انتخاب کند که انقلاب اسلامی ما نیز به دنبال سیاست تابع دین و اخلاق و وجدان بوده است.
وی افزود: سیاست دینی و سیاست اخلاقی عاملی برای پیشرفت جامعه و پیروی از آن است و اگر ما امروز از فضای مجازی می‌نالیم چیزی جز منعکس‌کننده فضای حقیقی نیست و فضای حقیقی نیز اگر دچار مشکل است چیزی جز رفتار ما نیست.
استاندار یزد گفت: ما تا وقتی‌که اسوه‌هایی نظیر امام علی (ع)، حضرت زهرا (س) و اهل‌بیت (ع) داریم نیازی به اسوه نداریم/ایسنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا