استاندار یزد با بیان اینکه رویکرد استان اشتغالزایی و کاهش بیکاری است؛ تصریح کرد: تا پایان تیرماه باید طرح های اشتغالزایی تکمیل و خاتمه یابد، بانک ها نیز توجه داشته باشند که عملکرد انها را نیز زیر ذره‌بین داریم و اگر در این زمینه کوتاهی شود گزارش مکتوب به مسئولان در سطح کشور ارائه خواهد شد و تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می‌کنم.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «محمود زمانی قمی» روز شنبه ۲۸ بهمن ماه  در نشست کارگروه اشتغال استان با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان باید با گذشته خود تفاوت محسوسی داشته باشد و برگزاری جلسات باید حتی در روز تعطیل و به صورت هفتگی برگزار شود.
وی با بیان اینکه هدف دولت غلبه بر مشکل بیکاری است و تکلیف برای همه مسئولان مشخص شده است؛ادامه داد: اختیارات خاصی در این زمینه به استانداران داده شده است و تاکید مسئولان کشور بر اجرای کامل و جذب تمامی اعتبارات طرح‌های اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر تا پایان تیرماه است.
استاندار یزد با بیان اینکه استان یزد باید نزدیک به 4 هزار اشتغال داشته باشد اضافه کرد: بنابر اعتباری که برای استان در نظر گرفته شده است باید این میزان تحقق یابد اما هنوز در این زمینه به نتیجه مطلوب نرسیدیم و لازم است دستگاه های اقتصادی و غیر اقتصادی استان در زمینه اشتغال ورود کنند.
وی با بیان اینکه همه دستگاه های استان به ویژه تیم اقتصادی به طور جدی مورد بررسی و رصد هستند؛ افزود: لازم است مدیران برای برگزاری جلسات منظم و تلاش شبانه روزی در راستای اجرای دستور رئیس جمهور آماده باشند و هر دستگاهی که نتواند همراه باشد و دستورات را اجرایی کند بهتر است برود و مسئولیت را به دیگری بدهد.
زمانی‌قمی با بیان اینکه رئیس جمهوری به استانداران دستور صریح برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی داده اند و ما نیز تاکید بر اجرا داریم؛ادامه داد: اختیارات در این زمینه با قبل تفاوت دارد و انتظار داریم استان یزد فعالتر از گذشته باشد و دستورات رئیس جمهوری نیز دارای اهمیت است، لذا برای غلبه بر بیکاری باید با برنامه و آمادگی کامل برای اجرای دستورات آماده شوند.
وی با بیان اینکه رویکرد استان یزد نیز اشتغالزایی و کاهش بیکاری است تصریح کرد: تا پایان تیرماه باید این طرح تکمیل و خاتمه یابد و با همه احترامی که برای بانک‌ها قائل هستیم عملکرد بانک‌ها را نیز زیر ذره‌بین داریم و اگر در این زمینه کوتاهی شود گزارش مکتوب به مسئولان در سطح کشور ارائه خواهد شد و تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا