معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد يكي از برندهاي استان و بويژه شهرستان اردكان را محصولات كنجدي عنوان كرد و افزود : بايد اين برند كه گذشتگان ما در ساليان طولاني از خودشان به يادگار گذاشتند را حفظ و تلاش كنيم تا برند محصولات كنجدي در دنيا بدرخشد و شاهد رونق اشتغال و توسعه آينده جوانان باشيم.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ دومين نشست هم انديشي فرآورده هاي كنجدي استان يزد با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار ، معاون سازمان ملی استاندارد ، فرماندار اردكان و جمعي از مسئولان به ميزباني دانشگاه اردكان برگزار شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد در اين مراسم يكي از تجارب مهم در دنيا را بحث خوشه هاي صنعتي دانست و افزود : در دولت تدبير و اميد توجه ويژه اي به بحث خوشه هاي صنعتي شده است كه با كار جمعي ، هم افزايي و با تعامل دانش و تجربيات اين مهم تحقق یافته است.
«علي زيني وند» گفت :‌خوشبختانه در اين حوزه فعاليتهاي خوبي صورت گرفته است كه از جمله آن مي توان به شناسايي 18 خوشه صنعتي در استان اشاره كه از بين چند خوشه فعال،‌ محصولات كنجدي يكي از اصلي ترين آنها به شمار مي رود .
وي به مشكلات برخي توليدكنندگان اين محصول نيز اشاره و افزود : بحمدالله اتفاقات خوبي در راستاي تجمع توليدكنندگان در شهرك صنعتي اردكان انجام شده است كه اميدواريم از لحاظ پراكندگي،استاندارد سازي و مكانيزه شدن آنها مسائل و مشكلات آنان نيز برطرف شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار تصريح كرد : بايد بر روي محصولات كنجدي تمركز كرد چرا كه در كنار همين خوشه صنعتي ، شركتهايي شكل گرفته است كه تامين كننده كنجد در استان هستند و شايسته نيست كه 50 درصد اين محصول را از كشورهاي ديگر وارد كنيم .
«علي زيني وند» تصریح کرد: بايد با بررسي اقليم و نقاط مختلف كشور ، متناسب با آن نقطه تعاوني تشكيل دهيم و محصولات كنجدي كه به آن نياز داريم را توليد و با تنوع بيشتري راهي بازار كنيم .
وي يكي از برندهاي استان يزد و بويژه شهرستان اردكان را محصولات كنجدي عنوان كرد و افزود : بايد اين برند كه گذشتگان ما در ساليان طولاني از خودشان به يادگار گذاشتند را حفظ و تلاش كنيم تا برند محصولات كنجدي در دنيا بدرخشد و شاهد رونق اشتغال و توسعه آينده جوانان باشيم.  
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار در ادامه به وظايف دستگاههاي نظارتي اشاره كرد و افزود : اگر بخواهيم يك محصول، با كيفيت خوب و مطمئن در اختيار جامعه قراره بگيرد،بايد دستگاههاي نظارتي از جمله اداره استاندارد كه يكي از دستگاههاي اصلي اجراي سياست هاي كشور به شمار مي رود به ظايف خود به نحو شايسته عمل نمايد.
«علي زيني وند» در پايان خاطرنشان كرد : مديران تمام تلاش خود را بكار گيرند و  اگر فردي دانش وتجربه كافي در حوزه سرمايه گذاري و اشتغال ندارد ، اجازه پرداخت تسهيلات به آنان ندهند چرا كه در ادامه راه دچار مشكل خواهند شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا