معاون اداره حسابداری مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: همه دستگاههای اجرایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند ملزم به ارائه گزارش حسابرسی ویژه به سازمان حسابرسی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد " مصطفایی " در دومین روز همایش آموزشی " حسابداری تعهدی، صورت های مالی  و بدهی ها و مطالبات دولت "  افزود : بازه زمانی قانونی ارائه اطلاعات مطالبات و بدهی ها برای حساب های هر ماه، یک ماه بعد از آن می باشد.
وی ضرورت ارائه اطلاعات مطالبات و بدهی ها در سامانه " سماد " را یادآور شد و اظهار داشت: دستگاههای اجرایی موظف به ارائه اطلاعات مالی، بدهی ها و مطالبات در این سامانه هستند و مسئولیت ارائه اطلاعات در این سامانه به عهده ذیحساب و بالاترین مقام دستگاههای اجرایی  می باشد.
وی با اعلام برگزاری جلسات مشترک با سازمان حسابرسی برای رعایت صرفه و صلاح دولت در اخذ تائیدیه حسابرسی ویژه بدهیها و مطالبات دولت به تشریح نحوه ورود اطلاعات مطالبات و بدهی های دولت مربوط به منابع  داخلی شرکت های دولتی  و شهرداری ها و رفع ابهامات دستگاههای اجرایی در سامانه سماد پرداخت و اظهار داشت: ثبت مطالبات و بدهی ها در سامانه سماد موجب شفاف سازی در فعالیت های مالی دولت می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا